تصویب کمک ۱۳۵ میلیاردی اهواز به کوت عبداله

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: شورای اسلامی شهر اهواز مصوب کرد شهرداری اهواز ۱۳۵ میلیارد ریال را برای اجرای پروژه های مشترک با شهرداری کوت عبداله تامین کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اهواز، در نود و سومین جلسه علنی این شورا که روز دوشنبه در سرسرای این شورا تشکیل شد، با بیان اینکه شهر کوت عبداله به دلیل شرایط ۳۰ ساله خود نیاز به مساعدت دارد، گفت: سه پروژه شامل روکش آسفالت بلوار آیت اله بهبهانی به طول شش کیلومتر، آسفالت جاده ساحلی به طول سه کیلومتر و ادامه مسیر پل ششم برای کمک شهرداری کوت عبدالبله از سوی شهرداری اهواز پیشنهاد شده است.

اسکندر زنگنه در مخالفت با این لایحه، با اشاره به جداسازی کوت عبداله از اهواز در دو سال گذشته، افزود: بر اساس قانون شهرداری اهواز نمی تواند برای پروژه های خارج از این شهر هزینه کند و عوارض هر منطقه باید در همانجا صرف شود.

حجت الاسلام کاظم سواری عضو شورای اسلامی شهر اهواز در دفاع از این لایحه گفت: با کمک به ایجاد امکانات در کوت عبداله بسیاری از درگیری ها و مسایل فرهنگی موجود در فضاهای عمومی اهواز نیز مرتفع می شود.

وی جداسازی منطقه کوت عبداله را از اهواز یک مساله سیاسی دانست و اظهار کرد: کاربری های مفید کوت عبداله در زمانی که جزو اهواز بوده واگذار شده و این مساله ظلم است.

آذر زمان پور دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز در مخالفت با این لایحه گفت: در دو سال گذشته برای مناطق محروم اهواز همچون مناطق ۷ و ۸ این مبلغ هزینه نشده و این مناطق بر کمک به کوت عبداله اولویت دارد.

محمد عبیاوی شهردار کوت عبداله نیز در این نشست گفت: یک هزار و ۴۰۰ قطعه زمین کوی مهدیس در منطقه کوت عبداله در سال های گذشته توسط شهرداری اهواز به عنوان معوض داده شده است.

وی با اشاره به اینکه کوت عبداله دو سال پیش منطقه ۵ شهرداری اهواز را تشکیل می داد افزود: این منطقه همیشه محروم و در انتهای فهرست اجرای پروژه های عمرانی و ساحل سازی شهر بوده است.

عبیاوی تاکید کرد: شهرداری حدود ۲۰ درصد اعتبار این پروژه ها را تقبل می کند و با توجه به اتصال اهواز و کوت عبداله، شهر اهواز منافع بیشتری از اجرای آنها خواهد داشت.

اسکندر زنگنه، حسین حیدری و آذر زمان پور نیز در مخالفت با این لایحه و کاظم سواری، مریم ابریشم کار، عاشور سواری، علی ناصری، غلامرضا سبزعلی و هدایت ممبینی در دفاع از این لایحه سخن گفتند. در نهایت لایحه اجرای سه پروژه مشترک شهرداری اهواز و کوت عبداله با اکثریت آرا به تصویب رسید.

*تحمیل عوارض جدید به شهروندان

لایحه عوارض ویژه کاهش اثرات حوادث غیرمترقبه نیز در این نشست تصویب نشد. طی این لایحه قرار بود پنج درصد عوارض نوسازی از شهروندان اخذ و بابت بیمه شهر و تامین دیه حادثه دیدگان بلایای طبیعی در موارد ضروری اختصاص یابد.

حسین حیدری نایب رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر اهواز در مخالفت با این لایحه گفت: ایمن سازی معابر پرخطر وظیفه شهرداری است و شهروندان نباید بابت آن هزینه بپردازند.

وی از شهرداری خواست که بیمه شهروندی را به آیتم بیمه ها و مسوولیت خود اضافه کند.

در نودوسومین جلسه علنی شورای شهر اهواز حجت مظفری، آذر زمان پور و علی ناصری،نوبت نطق پیش از دستور داشتند که حجت مظفری به دلیل غیبت نطق خود را انجام نداد. علی ناصری نیز نوبت خود را به اسکندر زنگنه و حسین حیدری داد.

دستور کار این جلسه بررسی و تصویب ۱۰ لایحه بود اما سه لایحه بررسی شد و با اتمام وقت بقیه لوایح به جلسه آینده موکول شد.

لایحه عوارض بر معاملات اموال منقول و غیرمنقول شرکت ها به کمیسیون برنامه و بودجه برای بررسی مجدد ارسال شد.

همچنین پنج نامه درخواست جانمایی کیوسک در اهواز به جلسه آینده و پس از بررسی و نشست با دادستان موکول شد.

مساعدت به موسسه خیریه امدادگران عاشورا و دبیرستان دخترانه پردیس اهواز نیز قرار شد در جلسه آتی بررسی شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.