کاویانی: مقررات مربوط به مؤدیان در نگهداری دفاتر وفاکتورها به صورت شفاف تبیین میگردد
عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دو محسن کاویانی در جمع کارکنان اداره کل امورمالیاتی گفت:مقررات مربوط به مؤدیان در نگهداری دفاتر وفاکتورها وچگونگی ارایه آن ها به سازمان مالیاتی ، به صورت شفاف تبیین میگردد
به گزارش روابط عمومی اداره کل امورمالیاتی خوزستان دکتر محسن کاویانی مدیر کل امورمالیاتی خوزستان با بیان اینکه مقررات مربوط به مؤدیان در نگهداری دفاتر و فاکتورها و چگونگی ارایه ءآنها به سازمان مالیاتی ، به صورت شفاف تبیین می گردد افزود:
از ابتدای سال آینده (۱/۱/۱۳۹۴) ده صنف دیگر ملزم به نصب صندوق مکانیزه فروش و یا نرم افزار فروشگاهی گردیده اند که شامل ۱- فروشندگان لاستیک (نمایندگی ،عمده و خرده فروشی)۲- نمایشگاههای اتومبیل (سواری ،باری،مسافربری،ماشین آلات راهسازی ،کشاورزی وصنعتی)۳- فروشندگان مصالح ساختمانی(نمایندگی،عمده وخرده فروشی)۴- فروشندگان تاسیسات الکترونیکی ،مکانیکی ساختمان(نمایندگی،عمده وخرده فروشی)۵- فروشندگان مواد شیمیایی(نمایندگی،عمده وخرده فروشی)۶-نمایندگی فروش شرکتهای توزیع کالای داخلی و وارداتی (غیراشخاص حقوقی) ۷- فروشندگان انواع رنگ ساختمان،صنعتی واتومبیل(نمایندگی،عمده وخرده فروشی)۸- نمایندگی فروش شرکتها و موسسات تجاری و صنعتی اعم از داخلی و خارجی(غیر اشخاص حقوقی)۹- فروشندگان یخچال های صنعتی و ویترینی (نمایندگی،عمدهوخردهفروشی)۱۰- بارفروشان و فروشندگان میوه وتره بار و میدان داران
وی در ادامه بیان نمود:یکی از مهمترین عوامل موثر در تضعیف و عدم اثربخشی سیاستهای مالیاتی ،پیچیدگی وابهام در قوانین ومقررات مالیاتی است. این مساله به تنهایی به کارآیی اجرایی سیاستهای مالیاتی صدمه وارد میکند و به منظور تضمین اثربخشی دستگاه مالیاتی درقدم اول باید قوانین ومقررات مالیاتی وحسابداری به طور جامع تعریف وتضمین شود. برای رویهها و قوانین جدید باید مجوزهای جدید اخذ شود تا درمجمعالقوانین کشوری و آییننامههای مالیاتی ثبت شود. تغییرات قوانین مالیاتی به شدت به استانداردهای نوین حسابداری وابسته است واین مهم عدالت مالیاتی را در بر دارد
وی افزود:قانونی کارآ واثربخش است که نتیجه ءموردنظرازتصویب آن حاصل شود. به عنوان مثال یکی ازاهداف قانون برای الزام مؤدیان مالیات بر شرکتها به منظور ارایهء اظهارنامه و ترازنامه و سود و زیان،میتواند شناخت کامل ازنحوهء گردش مالی یک شرکت در اقتصاد واستفاده ازاطلاعات مالی این شرکت برای رد یابی مفاسد مالی بنگاههای دیگر باشد.
وی در پایان اظهار نمودند: اغلب فرآیندها از دیدگاه درونی سازمان مالیاتی طراحی می شود وتوجه بیشتربه رضایت مؤدیان داده میشود واین امر،موجب دلگرمی مؤدیان و انگیزه ءبیشتر آنان برای تمکین از مقررات مالیاتی میباشد.
آموزش مؤدیان مالیاتی دربارهء تخصیص صحیح منابع مالیاتی دولت ،موجب رضایتی بیشتر وتمایل آنان به پرداخت مالیات گردیده است.
هم استانی های گرامی می توانند آخرین اخبار،اطلاعیه های مهم ، بخشنامه ، دستورالعملهای مالیاتی را از سامانه www.tax.gov.ir دریافت نمایند و همینطورانتقادات و پیشنهادات خود رابه سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۲۲۸۷ مستقیما ًبه مدیر کل امور مالیاتی خوزستان ارسال و یا با شماره تلفن گویای ۳۳۳۳۷۷۵۵ بصورت شبانه روز مطرح و پاسخ کلیه سئوالات خود را حداکثر ظرف ۴۸ ساعت دریافت نمایند