کشاورزی خوزستان، منتظر خسارت سنگین باشد

عصر جنوب: نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز با اشاره به آغاز کشت پاییزه در مزارع استان گفت: در حالی که سازمان آب و برق چندی پیش در کارگروه تامین آب کشاورزی استانداری نسبت به تامین ۸۰ درصد آب مورد نیاز مزارع حوزه کرخه و مارون تعهد داده بود اما جدیدا اعلام کرده که تامین این میزان آب از سوی سازمان آب و برق امکانپذیر نیست.
سید فاضل شرفی افزود: ظاهرا سازمان آب و برق تنها می خواهد ۵۰ درصد آب کشاورزان این دو مسیر را تامین کند که با این شرایط، کشاورزی عملا دچار ضرر و زیان سنگین خواهد و هر لحظه ای که از کشت پاییزه می گذرد، میزان خسارت، سنگینتر و غیرقابل جبران خواهد بود.
وی از سازمان آب و برق خواست هر چه سریعتر از مصوبه کارگروه استانداری تمکین کرده و به تعهدات خود مبنی بر تامین ۸۰ درصد آب مزارع مسیر کرخه و مارون عمل کند.
وی گفت: در صورت بروز خسارت ناشی از عدم تامین بموقع آب کشت پاییزه، سازمان آب و برق باید پاسخگوی خسارت کشاورزان باشد.
نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز هشدار داد: در صورتی که سازمان آب و برق به مصوبات خود در خصوص میزان تامین آب عمل نکند احتمال بروز برخی تجمعات کشاورزان در مرکز استان وجود دارد.
شرفی افزود: از استانداری نیز این انتظار را داریم که در اجرایی نمودن مصوبات خود که سازمان های ذیربط هم در کارگروه های آن حضور دارند جدیت بیشتری به خرج بدهد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.