غربالگری ویروس ابولا در خوزستان در حال انجام است

عصر جنوب: رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به منظور شناسایی موارد احتمالی ابتلا به بیماری ابولا یا مشکوک به این بیماری در استان خوزستان، غربالگری ابولا در حال انجام است.
تاکنون موردی مشکوک به بیماری ابولا در استان خوزستان مشاهده نشده است ولی غربالگری این بیماری اکنون در مرکز بهداشت شرق اهواز در حال انجام است.

وی افزود: در صورت مشاهده علایم بیماری ابولا و شناسایی بیماران مشکوک مبتلا به این بیماری، اقدامات لازم جهت جلوگیری از احتمال گسترش بیماری انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا؛ ویروس ابولا یا ایبولا (به انگلیسی: Ebola virus) یکی از کشنده‌ترین ویروس‌ها است که موجب بیماری شدید در انسان و پستانداران می‌شود. ابولا به‌طور مرگباری در میان انسان‌ها و میمون‌ها در آفریقا شایع است.

بیماری ابولا دارای علایمی است از جمله این‌که، بیمار با بروز ناگهانی تب، ضعف شدید، درد عضلانی، سردرد و گلودرد به پزشک مراجعه می‌کند. معمولا بعد از مدت کوتاهی، تهوع، استفراغ، اسهال، بثورات پوستی، اختلال عملکرد کبد و کلیه و حتی در بعضی موارد خون‌ریزی داخلی و خارجی نیز به دنبال علایم و نشانه‌های اولیه بروز خواهند کرد و وضعیت بیمار به شدت رو به وخامت می‌رود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.