ذبح دام در خیابان و انتقال تب کریمه کنگو

عصر جنوب: مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: ذبح دام در خیابان و در مسیر حرکت دسته‌های عزاداری می‌تواند باعث انتقال عامل ابتلاء به تب کریمه کنگو شود.

عبدالرزاق پاکزاد در این باره اظهار کرد: ناقل بیماری تب کریمه کنگو می‌تواند سالیان طولانی در خاک بماند و ممکن است گوشت گوسفند ذبح شده در خیابان به آن آلوده شود.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: لازم است در صورت ذبح در مسیر حرکت دسته‌های عزاداری، امحاء و احشاء و فضولات در محل رها نشود و قصابان حداقل تماس را با لاشه و ترشحات دام داشته باشند.

پاکزاد همچنین با اشاره به پخش نذورات توسط عزاداران حسینی، عنوان کرد: پخش نذری ادای همان تکلیفی است که فرد بر عهده خود می‌گذارد تا ارادت و سپاس خود را مستقیم یا از طریق خاص‌هایی که رابطه‌ای شفاف و مستحکم بین ایشان و خداوند وجود دارد به خدا ابراز کند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان بیان کرد: رعایت ضوابط و نکات بهداشتی و توجه به حفظ سلامت عزاداران در توزیع نذورات بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل توصیه می‌شود افرادی که در توزیع آب، چای و غذا مشارکت دارند ضمن رعایت بهداشت فردی، باید به دریافت کارت معاینه پزشکی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: هر گونه پخت و پز نیز باید در مکانی انجام شود که حداقل شرایط بهداشتی را دارا باشد و مدیر هیئت موظف است نسبت به معرفی محل به مرکز بهداشت و درخواست بازدید و اخذ مشاوره و تائیدیه بهداشتی اقدام کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.