صرفه جویی ارزی با ساخت داخلی روتور پمپ های تغذیه آب تغذیه بویلرهادر پتروشیمی فجر

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: تعمیرات اساسی پمپ تغذیه آب بویلرها با تکیه بر توان فنی متخصصان داخلی در نیروگاه پتروشیمی فجر انجام شد.

به گزارش روابط‌عمومی پتروشیمی فجر، پمپ های تغذیه آب بویلر واحدهای  نیروگاه  به دلیل کار در فشار بالا و تکنولوژی ساخت پیشرفته، در دسته ماشین‌آلات حساس قرار دارند و نقش مهمی در حفظ پایداری تولید بخار در واحد نیروگاه ایفا می‌کنند. با توجه به موانع موجود در تهیه ی این تجهیزات، تلاش برای داخلی‌سازی و بومی سازی این قطعات در دستور کار مهندسان پتروشیمی فجر قرار گرفت.

در این راستا کمیته خوداتکایی با بازدید از شرکت‌های توانمند در زمینه ساخت تجهیزات یک روتور کامل ساخته و پس از بررسی‌های لازم در تعمیرات اساسی بکار گرفته شد و با توجه به موفقیت به دست آمده در تعمیرات آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.
لازم به ذکر است که ساخت این قطعه ۵۰۰۰۰ دلار صرفه جویی ارزی به دنبال داشته است. به‌منظور چابکی سیستم و در دسترس بودن تجهیزات، ساخت داخل سایر قطعات این پمپ‌ها توسط کمیته خوداتکایی در دستورکار متخصصان مجموعه قراردارد.
رویکرد پتروشیمی فجر رفع هرچه بیشتر وابستگی به شرکت‌ها و قطعات خارجی و همچنین حفظ پایداری تولید است و این اقدام گامی مهم در راستای رونق اقتصادی، کاهش هزینه‌ها و کسب دانش فنی به شمار می آید.

پس از بررسی های لازم و بازدید از شرکت‌های توانمند داخلی در زمینه ساخت تجهیزات، یک عدد روتور کامل این پمپ ساخته و در تعمیرات اساسی استفاده و این روند در دستور کاربرای تعمیرات اساسی بعدی قرارگرفت.

کمیته خود اتکایی طی ده سال اخیر قطعات و تجهیزات متعددی را داخلی سازی نموده است.

مطالب پیشنهادی