انفجار خونین گاز در اهواز

عصر جنوب – asrejonoob.ir: هنوز چهار ماه از انفجار گاز در منطقه بهارستان اهواز نگذشته بود که روز گذشته این بار در منطقه دیگری از اهواز به نام باغ شیخ منفجر شد و یک خانواده را داغ دار کرد.

ساعت ۱۷٫۵۰ شامگاه بود که صدای مهیب انفجار گاز در خیابان گندمی منطقه باغ شیخ ساکنان این منطقه در قلب شهر اهواز را به بیرون از خانه کشاند.
به گزارش ایرنا و به گفته اهالی ساکن در این منطقه صدای انفجار آنقدر زیاد بود که برخی‌ها ابتدا با تصور اینکه بمبی منفجر شده است از وحشت به خیابان‌ها ریختند و همین شدت انفجار کافی بود تا یک ساختمان چهار طبقه در یک چشم بر هم زدن به تلی از خاک مبدل شود.
دقایقی نگذشته بود که صدای آژیر خودروهای آتش‌نشانی، امداد و نجات، اورژانس و پلیس در محله پیچید.
گزارشهای میدانی خبرنگار ایرنا که بلافاصله در محل حاضر شد حاکیست شدت انفجار گاز به حدی بود که علاوه بر این ساختمان چهار واحدی تا شعاع چندین متر بعد از آن هم ساختمانها دچار خسارت شدند.
با کمک اهالی و همسایه ها حادثه دیدگان این فاجعه از زیر آوار بیرون کشیده شدند که ۱۰ نفر از آنان به دلیل عمق جراحات به بیمارستانهای گلستان و فاطمه الزهرای اهواز منتقل شدند.
بر پایه این گزارش پس از چند ساعت تلاش امدادرسانان پیکر بی جان زنی حدود ۴۰ ساله به نام فریبا صحرائی از زیر آوار را خارج کردند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اهواز گفت: انفجار گاز در منطقه باغ شیخ اهواز منجر به کشته شدن یک نفر و ۱۱ مصدوم در آپارتمان هشت و ساختمان های اطراف شد .
امیر نجفی شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبر نگار ایرنا اظهار کرد : راس ساعت ۱۷٫۵۲ دقیقه شامگاه روز سه شنبه با تماس به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز حادثه نشت و انفجار گاز شهری در خیابان گندمی حد فاصل باغ شیخ و ادهم گزارش شد .
نجفی ادامه داد : تیم های امداد و نجات در سه ایستگاه در محل حادثه حاضر شدند که با تخریب آپارتمان چهار طبقه ، دو مجتمع ویلایی دوبلکس، یک واحد ویلایی مواجه شدند.
وی افزود : با همت تیم آتش نشانی موفق به خروج ۱۰ نفر حادثه دیده در این انفجار از زیر آوار شدیم که از طریق تیم اورژانس به بیمارستان انتقال یافتند و با جانمایی که از طریق همسایه ها صورت گرفت اخرین شخصی که در منزل تخریب شده بود خارج شد اما متاسفانه فوت کرده بود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بیان کرد : عملیات آوار برداری حدود سه ساعت به طول انجامید که از بدو حادثه مدیریت سازمان ،معاونت عملیات امداد و نجات و فرماندهان مناطق و تیمهای امداد و نجات در محل حاضر بودند.
کاردان زاده فرزند مادری که از زیرآوار نجات یافت به خبرنگار ایرنا گفت : ساعت حدود ۱۸ عصر بود که با تماس همسایه ها متوجه شدم منزل مادرم ویران شده است و ایشان با حال ناتوانی که داشته اند توانسته به تنهایی از زیر آوار خارج شود و خود را به سمت خیابان برساند .
وی گفت: پس از رسیدن به محل متاسفانه با حال بد مادرم که ناراحتی قلبی داشت مواجه شدیم در آن لحظه با ارجاع به امبولانس به بیمارستان فاطمه الزهرا (س) رفتیم و در بیمارستان متاسفانه تیم اورژانس با برخوردی ناشایست و رسیدگی نکردن بیمار که طریق خودروی امبولانس همان بیمارستان بود روبرو شدیم .
کاردان زاده اظهار کرد : کادر اورژانس هیچگونه همکاری جهت انتقال مادرم جهت پذیرش به بیمارستان نکرده اند و حتی برای جابجا کردن مادرم از بیماربر به تخت اورژانس با برخوردی بد روبرو شدیم که با دستور دادستان اهواز که در محل بیمارستان حضور داشت مادرم را بستری کردند.
وی ادامه داد : بیماران اورژانسی که با خودروی ۱۱۵ به بیمارستان انتقال پیدا می کنند را باید در اولویت قراردهند که متاسفانه با توجه به ناراحتی قلبی که مادرم داشت و حادثه انفجاری که دیده بود حال وی ناخوش شده بود و نیاز فوری به بستری داشت .
سید فتح الله هاشم نژاد رئیس جمعیت هلال احمراهواز در حاشیه این حادثه اظهار کرد: انفجار صورت گرفته حسب مشاهدات و کارشناسی که از طریق تیم امداد و نجات هلال احمر استان صورت گرفت انفجار ساختمان چهار طبقه و از اطراف مقابل و عقب و کنار این آپارتمان مسکونی حدود چهار منزل از هر طرف دچار اسیب جدی و ویرانی شده اند.
وی ادامه داد : تیم عملیانی امداد و نجاد با ۲۵ امداد گر،دوخودروی نجات ، سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه حامل سگهای تجسس زنده یاب در محل حاضر و اقدام به امداد رسانی کردند .
مسئول فنی بخش اورژانس بیمارستان گلستان در گفت وگو با خبرنگار اظهار کرد : در این حادثه سه نفر کودک ، پنج نفر خانم، چهارنفر مرد به بیمارستان ارجاع شده اند که از این تعداد هشت نفر پس از درمان سرپایی مرخص و چهار بیمار حادثه دیده به بخش ارتوپدی جهت عکس برداری و درمان ارجاع داده شده اند که پس از درمان ترخیص خواهند شد .
هنوز علت حادثه معلوم نشده اما گفته شده که شاید در اثر حفاری بیل مکانیکی شرکت آبفا اهواز و برخورد با لوله گاز این اتفاق افتاده باشد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.