پیش بازی آتالانتا برگامو – رئال مادرید؛ نخستین دیدار تاریخِ زیزو-گاسپرینی

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:  چهارشنبه شب از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ،آتالانتا در ورزشگاه گوویس شهر شمالی برگامبو میزبان رئال مادرید پرافتخارترین تیم این رقابت ها خواهد بود.

گاسپرینی و شاگردانش درقالب تیم احساس برانگیز و جذابِ آتالانتا در دیداری حساس،زیبا که فوتبالی چشم نواز و دلچسبی ارائه می دهد، به مصاف شاگردان زیدان درقواره ی رئال مادریدی خواهند بود که با خیل مصدومانی تاثیرگذاری روبروست. همین مساله باعث شده که نگرانی های زیادی را در اردوی کهکشانی ها سبب شود،تیمی که علیرغم ۹ مصدوم ، چند هفته ای است که نتایج قابل قبولی درلالیگا کسب کرده و اختلاف سه امتیازی، نزدیکترین تیم به اتلتیکوی صدرنشین بشمار میرود.

الهه ایتالیایی در گروه D رقابت های گروهی سی ال،رتبه دوم را کسب کرده بود و رئال مادرید در گروهB پس از آغازی لرزان و شکننده ،نهایتا به عنوان سرگروه روانه مرحله یک هشتم نهایی شد.

رئال مادرید که متخصص چنین رقابتی است و‌پیشگام‌ِ در آن ،قطعا مقابل حریفی قرار می گیرد که فوتبالی رو به جلو ،مالکانه،سرعتی و بسیار جذابی را بازی می کند.مجموعه ای که کمتر تیم صاحب نامی درسری آ از او درامان مانده است، آنهادر سال گذشته بطور دراماتیکی در مرحله یک چهارم همین رقابت ها برابر پی. اس .جی بشکل دراماتیکی از گردونه رقابت ها حذف شدند،اما کاسپرینی و شاگردانش در فصل جاری از تجربه بسیار خوبی نسبت به سال گذشته برای پیش تاختن به مراحل بالاتری درچنین رقابت هایی، برنامه خاصی دارند،اما نام رئال دراین رقابت ها می تواند تاثیر روانی منفی روی تیم هایی ازاین دست بگذارد،هرچند الهه ی ایتالیایی که توانسته بود پس ماه های بسیار طولانی لیورپول را درآنفیلد شکست دهد، نفسی طولانی با حضور گاسپرینی برای باقی ماندن درکورس در پیش دارد.

آتالانتا که نخستین بار درتاریخ باشگاه، مقابل رئال مادرید قرار می گیرد،پس از افت ابتدای فصل،هم اکنون نتایج فوق العاده ای در سری آ گرفته که درآخرین بازی، ناپولی را۴-۲ درکویبد و فقط ۱۰ امتیاز با اینتر صدرنشین فاصله دارد.رئال مادرید در رده دوم جدول لالیگا قرار دارد و آتالانتا در رده پنجم سری آ جای خوش کرده، اما الهه برگامو دومین خط حمله برتر رقابت های این فصل فوتبال ایتالیا را در اختیار دارد وبا توجه به غیبت راموس ،کارواخال ، میلیتائو و مارسلو، می تواند خط دفاعی لرزان وشکننده کهکشانی ها را به چالش بکشد،خط حمله که از مثلث ویرانگر موریل-زاپاتا و حمایت ایلیچیچ ، تشکیل میشود.
هرچه خط حمله آتالانتا بی نقص عمل می کند،اما خط دفاعی آنها صلابت خط جلویی اش را ندارد،هرچند غیبت بنزما،آزارد و رودریگر نیز می تواند ،از قدرت تهاجمی مادریدی ها کم کند.

رئالی ها که پس از باخت دوم به شاختار درشرف حذف از مرحله گروهی چمپیونز قرار گرفته بودند و علاقه مندانشان را ناامید کرده بودندناگهان غول خفته بیدار شد و خیلی خوب به بازی ها برگشت.آنها با مغلوب کردن اینتر و مونشن گلادباخ، سرگروه هم شدند و نشان دادند که همچنان می توان به آنها امید بست.
آنها درفصل گذشته ی سی ال و درمرحله یک هشتم بسیار ناامید کننده ظاهر شدند و‌ توسط پپ وشاگردانش از گردونه این رقابت ها کنار رفتند. اما کهکشانی ها دراین فصل به هیچ وجه نمی خواهند که اتفاق سال گذشته مجددا برایشان تکرار شود،زیرا زیزو درصدد است که بعنوان مربی برای چهارمین بار قهرمان این رقابت ها را بهمراه رئال کسب کند،تا از باب پیزلی و کارلو انجلوتی که موفق شدند سه بار این جام‌ را بالای سرببرند،عبور کند،کاری بسیار سخت ودشوار،اما غیرممکن نیست.
این دیدار می تواند جذابیت خاص خودش را داشته باشد،هرچند رئال ۹ بازیکن خود را به علت مصدومیت بهمراه ندارد و آتالانتا فقط یک بازیکن را،اما همه از رئال انتظار برد و صعود دارند،زیرا برند این تیم درچنین‌ رقابت هایی می تواند نگاه ها را بیشتر ازآنکه به آتالانتای گاسپرینی سوق دهد،به طرف شاگردان زیزو معطوف کرده است.

رئال از مدل پایه ۳-۳-۴ استفاده می کند و‌گاسپرینی از مدل پایه ۲-۱-۴-۳ بهره می گیرد.
این دیدار از ساعت ۲۳/۳۰ برگزار میشود.
الهه یا کهکشانی ها؟ امشب همه چیز مشخص میشود،هرچند دیدار برگشتی نیز درکار است و باید منتظر آینده نیز ماند.

امین یزدانی/*

مطالب پیشنهادی