دلایل ناکامی نمایندگان لیگ برتری خوزستان در فصل جاری/قسمت اول

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:  دلایل ناکامی نمایندگان لیگ برتری خوزستان در فصل جاری

قسمت اول:

اگر بخواهیم قضاوتی عادلانه راجع به عملکرد ۴ تیم لیگ برتری فوتبال استان خوزستان داشته باشیم، باید اعتراف کنیم که امسال نتوانستند انتظارات هواداران و مردم استان را برآورده سازند. به گونه ای که هم اکنون در انتهای فصل، خطر سقوط تیم های نفت مسجدسلیمان و خصوصا استقلال خوزستان را تهدید می کند. فارغ از کسر ۶ امتیاز از آبی پوشان اهوازی و مشکلات مالی این تیم ها، مسایل مهم دیگری به نمایندگان مهد فوتبال کشور لطمه زد. به طوری که ۲ اتفاق بالا نیز از دل همان مسایل بیرون آمد. پس خواندن آن ها خالی از لطف نیست.
۱٫ تغییرات مکرر و پی در پی در مدیریت و کادر فنی این باشگاه ها، به گونه ای که آمار سرمربیان و مدیرعامل های عزل و نصب شده این ۴ تیم تقریبا به اندازه تمامی تیم های حاضر در لیگ برتر است. حال آنکه ثبات در کادر فنی و مدیریت یک باشگاه از مهم ترین دلایل موفقیت آن مجموعه است. نمونه ثبات مدیریت و کادر فنی را در سرخابی های پایتخت یا تیم های اصفهانی به وضوح مشاهده می فرمایید.
۲٫ گرفتن بازیکنان بی کیفیت یا پا به سن گذاشته و عمدتا غیربومی که نه تنها کمک خاصی به فوتبال استان نکردند، بلکه باعث هرزروی و پشت خط ماندن استعداد ها نیز شده اند. اگر قرار است تیم های ما این گونه ضعیف عمل کرده و در آستانه سقوط قرار بگیرند، بهتر است با جوانان کم سن و سال بومی این اتفاق بیفتد که حداقل در استعدادیابی و معرفی سرمایه ها قافیه را نباخته و برای آینده قدمی موثر برداشته باشیم.
۳٫ نبود ساختار های مناسب خصوصا در زمینه امکانات تمرینی، اسکان میهمانان، ایاب و ذهاب و تغذیه اصولی در تیم ها، علیرغم هشدار های مکرر کارشناسان ورزشی استان پیش از آغاز فصل.
۴٫ عدم توجه کافی، عدم همراهی و گاها بی تفاوتی برخی از مسولین نسبت به مقوله ورزش خصوصا فوتبال و در یک کلام رها کردن تیم ها در میانه راه به حال خود، در حالی که فوتبال برای مردم خوزستان از نان شب نیز واجب تر است.
۵٫ عدم استفاده صحیح و مناسب از دانش، تجربه و ظرفیت های پیشکسوتان و کارشناسان کاربلد و شناخته شده استان در کنار تیم ها به عنوان مشاور و… .
۶٫ نداشتن یا عدم ایجاد اعتماد بنفس کافی نزد بازیکنان توسط عوامل تیم ها خصوصا کادر فنی و… به دلیل بی توجهی و دانش کم و متعاقبا مشاهده ترس و استرس در ساق پای بازیکنان
۷٫ عدم دارا بودن سواد رسانه ای در این باشگاه ها و عدم ساختار مناسب در زمینه لیدرینگ و شیوه های جذب تماشاگران به ورزشگاه ها.
۸٫ نداشتن و عدم جذب بازیکنان طراح در میانه میدان و مهاجم تمام کننده جهت به ثمر رساندن محدود موقعیت های ایجاد شده.

پایان قسمت اول

ادامه دارد…

✒ محسن بابادی

مطالب پیشنهادی