نگرانی کارگران از اصلاحات پیشنهاد شده “قانون کار”

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس کانون شوراهای اسلامی کار کشور، گفت: ما با اصلاحات در قانون کار مخالفت نمی‌کنیم اما متأسفانه اصلاحاتی که مورد نظر طراحان این طرح است، اصلاحاتی است که باید برای آن‌ها، نگران تضییع حقوق کارگران بود.

اولیاء علی بیگی در همایش دبیران اجرایی خانه‌های کارگر سراسر کشور که روز گذشته در قم برگزار شد، با اشاره به متناسب نبودن حداقل حقوق کارگران با نرخ تورم، اظهار داشت: بر اساس ماده ۴۱ قانون کار، حقوق باید بر اساس نرخ تورم افزایش یابد اما متأسفانه شاهد تحقق کامل این قانون نیستیم و البته اگر این قانون هم نبود، به همین حقوق فعلی هم شاید نمی‌رسیدیم.

وی با بیان اینکه در یک مقطع زمانی در دولت قبل می‌خواستند با گرفتن امضای ما، قانون کار را به دستان خود ما ذبح کنند، گفت: وظیفه داریم در حد وسعمان در برابر تضییع حقوق کارگران ایستادگی کنیم.

عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اصلاحات اخیر مطرح شده برای قانون کار، گفت: ما با اصلاحات در قانون کار مخالفت نمی‌کنیم اما متأسفانه اصلاحاتی که مورد نظر طراحان این طرح است، اصلاحاتی است که باید برای آن‌ها، نگران تضییع حقوق کارگران بود.

– ایلنا

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.