این بمب های متحرک!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: روزنامه کارون در تازه ترین شماره خود، مطلبی با عنوان ‘این بمب های متحرک’ را در ستون در شهر صفحه دیار کارون به قلم احمد رهون منتشر کرده است.

استفاده از سیلندرهای ۱۱ کیلویی گاز مایع برای سوخت گیری نوع ال پی جی در خودروهای دوگانه سوز، کاری غیر مجاز و بسیار خطرناک است که خطرات جانی و مالی زیادی به دنبال دارد.

سال هاست سوختگیری غیر مجاز خودروها با این کپسول ها، سلامت هموطنان عزیزمان را به خطر انداخته است.

متاسفانه به رغم هشدارهای ایمنی، هنوز شاهد افزایش تعداد خودروهای کپسول دار هستیم و این بمب های متحرک به راحتی در سطح شهرها و مناطق مختلف کشورمان تردد می کنند.

استفاده از سوخت گاز مایع و سیلندرهای این گاز در خودروها کاری غیر مجاز است زیرا در صورت بروز تصادف به دلیل عدم مهار کامل سیلندر، احتمال پاره شدن شیلنگ و بروز حادثه های دلخراش وجود دارد.

هرگز نمی توان انتظار داشت که متولیان سازمان ایمنی از جمله آتش نشانی به لحاظ ایمنی نظارت کامل بر تمام خودروها داشته باشند بلکه تنها از طریق گسترش فرهنگ صحیح استفاده از سوخت مایع است که می توان مردم را نسبت به این امر خطرناک آگاه کرد.

افزون بر آن مراکز مراکز معاینه فنی خودرو نیز باید از نصب کپسول های گاز مایع در خودروها جلوگیری کرده و نظارت کافی بر این امر داشته باشند.

سیلندرهای گاز را نباید واژگون کرده یا در امتداد افق قرار داد زیرا این امر باعث می شود گاز به صورت مایع از کپسول خارج و با انبساط حجمی به سرعت منتشر شود و خطر اشتعال را تشدید کند.

استفاده مستمر از سیلندرهای گاز مایع موجب یخ زدگی آن می شود به همین دلیل برخی افراد برای رفع یخ زدگی، کپسول را داخل آب قرار می دهند یا بر روی آن آب داغ می ریزند.

این اقدام بسیار خطرناک بوده و به مرور باعث فرسودگی سیلندر شده و امکان انفجار سیلندر را افزایش می دهد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.