قهرمانی اندیمشک در رقابت های کشتی فرنگی باشگاهای جهان

عصر جنوب  – محمدامین جمشیدی : تیم کشتی مرکز جراحی پاستور اندیمشک با شکست تیم روسیه به مقام قهرمانی نخستین دوره لیگ جهانی کشتی فرنگی رسید.

دیدار فینال نخستین دوره رقابت‌های لیگ جهانی کشتی فرنگی از ساعت ۱۷:۲۵ عصر امروز در سالن کوثر آبادان آغاز شد که تیم جراحی پاستور اندیمشک با نتیجه ۶ بر ۲ مقابل باشگاه سامورگاشف روسیه به برتری دست یافت و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

سامان و سعید عبدولی، مهدی زیدوند، داود عابدین‌زاده، سیدمصطفی صالحی‌زاده و بهنام مهدی‌زاده کشتی‌گیران پیروز تیم اندیمشک بودند.

در ترکیب تیم روس نیز چهره‌های شاخصی مانند چنگیز لابازانف، قهرمان امسال جهان، یوگنی سالی‌اف، نایب قهرمان امسال جهان و الکسی میشین، قهرمان سابق المپیک و جهان حضور داشتند.

همچنین در دیدار رده‌بندی تیم استانبول بیوک شهیر ترکیه ۲۶ بر ۴ تیم اتحادیه کشتی چین را شکست داد و سوم شد.

در مسابقه فینال تعداد زیادی از تماشاگران پشت درهای بسته ماندند و سالن گنجایش حضور آنها را نداشت.
تایج انفرادی این دیدار به شرح زیر است:

 

۵۹ کیلوگرم: سامان عبدولی (برنده) ۲ – آرتور سیمانوف صفر

۶۶ کیلوگرم: مهدی زیدوند (برنده) ۷ – آلکسی کیانکین ۴

۷۱ کیلوگرم: رامین طاهری ۱ – چنگیز لابازانوف (برنده) ۳

۷۵ کیلوگرم: سعید عبدولی (برنده ) ۲ – روسلان ایسکاکوف صفر (حریف عبدولی ۳ اخطاره شد)

۸۰ کیلوگرم: مهدی هدایی ۱ – یوگنی سالیف (برنده) ۲

۸۵ کیلوگرم: داود عابدین‌زاده (برنده) ۱ – الکسی میشین ۱

۹۸ کیلوگرم: سیدمصطفی صالحی‌زاده (برنده) ۴ – اسلام ماگمدوف ۲

۱۳۰ کیلوگرم: بهنام مهدی‌زاده ۲ (برنده) – واسیلی پرشین ۴ ( کشتی گیر روس سه اخطاره و بدین ترتیب مهدی‌زاده برنده اعلام شد)


نخستین دوره لیگ جهانی کشتی فرنگی با حضور ۱۲ تیم خارجی و ۴ تیم داخلی طی روزهای ۱۳ و ۱۴ آذرماه در سالن کوثر آبادان برگزار شد و عصر امروز با معرفی تیم قهرمان به پایان رسید. به تیم‌های اول تا سوم به ترتیب ۲۵ هزار دلار، ۱۵ هزار دلار و ۱۰ هزار دلار جایزه نقدی اهدا شد.

لازم به ذکر است  مرکز جراحی پاستور اندیمشک پیش از این  قهرمان لیگ باشگاهای کشور شده بود و  هیئت تحریریه   عصر جنوب  ضمن تبریک ویژه  به جامعه کشتی ایران و خوزستان و  اندیمشک کسب این افتخار را مردم یکهزار شهید اندیمشک تهنیت  عرض می نماید و امیدوار است کسب این افتخار جهانی زمینه را برای کاهش کاستی های مهد کشتی ایران فراهم نماید و مسئولین استان خوزستان و شهرستان اندیمشک با توجه به ظرفیت بالای این خطه ی سربلند با  توجه به  کمبود امکانات این رشته در شهرستان توجه مطلوب به ساخت مجموعه ی نیمه تکمیل پانزده ساله ی  شهید سروندی اندیمشک نسبت به ساخت  وعده ی پنج ساله ی   کمپ کشتی اندیمشک اقدام نمایند و مسئولین شهری اندیمشک با ساخت تندیس و نمادی شایسته از کشتی پاسداشتی شایسته از جوانان این خطه داشته باشند و زمینه بیش از گذشته برای معرفی و افتخار آفرینی جوانان اندیمشک در رقایت های برون مرزی فراهم باشد .

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • تبریک به تمام ایرانیا و اندیمشکی های با غیرت