«مرتضی پاشایی» روی دوش ده ها هزار نفر

عصر جنوب: پیکر «مرتضی پاشایی» با حضور هزاران نفر از دوستداران این خواننده‌ی جوان موسیقی پاپ تشییع شد.

صبح امروز (یکشنبه، ۲۵ آبان‌ماه) هزاران نفر در مراسم تشییع پیکر «مرتضی پاشایی» حضور یافتند و برگزاری این آیین را با دشواری روبه‌رو کردند.

آیین تشییع پیکر پاشایی امروز از مقابل تالار وحدت در تهران آغاز شد و به‌دلیل ازدحام بیش از حد و غیرقابل پیش‌بینی مردم، بسیار بیشتر از زمان تعیین‌شده به طول کشید و در نهایت، پیکرش به سمت بهشت زهرا (س) منتقل شد.

جمعیت علاوه بر محوطه‌ی تالار وحدت، خیابان‌های استاد شهریار، حافظ، انقلاب و چهارراه ولیعصر را نیز مسدود کردند، به اندازه‌ای که تردد اتومبیل‌ها و مردم در این مسیر دچار مشکل شد. همچنین از ساعت‌ها پیش از آغاز مراسم تشییع، کار مترو در ایستگاه‌های نزدیک به این محل به‌شدت با اخلال مواجه شده بود.1416121076153_davoud ghahrdar-4.jpg

1416121074593_davoud ghahrdar-2.jpg
1416121073594_davoud ghahrdar-1.jpg

در این مراسم، مردم در مسیرهای مسدودشده آهنگ‌های این خواننده را به‌شکل دسته‌جمعی می‌خواندند. این در حالی بود که در حریم تئاترشهر نیز بسیاری از مردم حضور یافته بودند و با تشکیل دادن حلقه‌ای بزرگ و در دست داشتن تصاویری از پاشایی، آهنگ «نگران منی» را می‌خواندند.

تعداد زیادی از هنرمندان نیز در میان ازدحام جمعیت که بخشی از آن‌ها دوستداران این خواننده بودند که از شهرستان‌های مختلف به تهران آمده‌اند، متوقف شدند و نتوانستند در مراسم داخل محوطه‌ی تالار وحدت حضور یابند.

در حالی که دوستداران پاشایی برای بدرقه‌ی این هنرمند به سمت قطعه‌ی هنرمندان بهشت زهرا (س) در تالار وحدت جمع شده بودند، محمد علیزاده – خواننده‌ی پاپ – با بغض، قطعه‌ی «هواتو کردم» را برای دوست درگذشته‌اش خواند و مردم نیز با صدای بلند این قطعه را هم‌خوانی کردند.

اجرای این مراسم نیز برعهده‌ی سیدعباس سجادی – رییس بنیاد آفرینش‌های فرهنگسرای نیاوران – بود که پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  علی جنتی – را خواند.

همچنین در فیسبوک منسوب به جنتی پیامی با این مضمون منتشر شده است: «درگذشت جانگداز هنرمند محبوب ملت ایران، مرتضی پاشایی را به همه فرهیختگان، هنرمندان و علاقه‌مندان آن فقید سعید، بویژه خانواده معزز وی تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم مغفور علودرجات و برای همه بازماندگان صبر جمیل آرزومندم. یادش گرامی باد».

سپس معاون امور هنری وزیر ارشاد پشت تریبون قرار گرفت و با بیان این‌که این روزها شاهد تجلی احساسات مردم بوده است، گفت: حدود یک‌ماه پیش، همراه با مرتضی پاشایی در مشهد بودیم و همراه با او جایزه‌ی هنرمندان تئاتر را اهدا کردیم. در حالی که خیلی برای هنرمندان تئاتر جالب بود که یک هنرمند موسیقی جایزه‌ی آن‌ها را می‌دهد.

علی مرادخانی افزود: از خداوند می‌خواهم، روح متعالی این خواننده‌ی عزیز را با اولیا محشور کند. شوری که در این مراسم هست، به من ثابت کرد که این ملت به دنیا نشان می‌دهد که همه‌ی ما برای ستاره‌ها و کسانی که برای فرهنگ و هنر این سرزمین تلاش می‌کنند، احترام قائلیم.

او از مردم خواست تا امروز کاری کنند که روح مرتضی پاشایی شاد شود.

همچنین محمد علیزاده با صدایی بغض‌آلود در سخنانی گفت: خوشحالم که دوستم، مرتضی پاشایی، به یک اسطوره تبدیل شده است.

این خواننده‌ی پاپ اضافه کرد: رفیق عزیزم، خوشحالم که لحظات تلخ و شیرین زندگی‌ام را با تو تجربه کردم و از شنیدن موسیقی‌ات بسیار لذت بردم. اگر امروز گریه می‌کنم، این اشک‌ها را در مقام «محمد علیزاده» نمی‌ریزم، من برای برادرم گریه می‌کنم. برای کسی که تا ابد به یادش خواهم بود.

بنیامین بهادری نیز در کنار پیکر پاشایی، قطعه‌های «صدای بی‌صدا» و «یکی هست» را خواند.

به گزارش ایسنا، عموی مرتضی پاشایی هم در این مراسم سخن گفت و در حالی که مقابل تابوت برادرزاده‌اش ایستاده بود، اظهار کرد: شما مرتضی را بهتر از من می‌شناسید، عاشق او بودید و اتفاقا او هم عاشق شما بود. یادم می‌آید، وقتی برای ملاقاتش به بیمارستان می‌رفتم، با این‌که ناخوش بود، باز هم نگران مردمی بود که در آن هوای سرد در محوطه‌ی بیمارستان حضور داشتند.

او افزود: مطمئن باشید که مرتضی اکنون ما را نگاه می‌کند. او فقط متعلق به ما نیست، بلکه روح او در دل همه‌ی شما مردم مهربان است.

در این مراسم، چهره‌هایی مانند ایرج نوذری، بنیامین بهادری، بهنام صفوی، سیروان و زانیار خسروی، سینا حجازی، محمدرضا گلزار، اعضای گروه «سون» و … حضور داشتند.

مرتضی پاشایی – خواننده پاپ – متولد سال ۱۳۶۳ از چندی پیش به‌دلیل بیماری سرطان معده در بیمارستان بستری شده بود. او که در زمان بیماری نیز کنسرت‌هایی برگزار کرد، صبح روز جمعه (۲۳ آبان‌ماه) در تهران درگذشت.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.