نام‌های ایرانی روی کودکان آفریقایی!

عصر جنوب: ایران و تونس روابط دیرپایی دارند که از دوران پیش از اسلام آغاز شده و در سال‌های پس از اسلام گسترش یافته و ادامه پیدا کرده است.
مردم در کشور آفریقایی تونس برخی نام‌های ایرانی را بر روی فرزندانشان می‌گذارند.

از جمله نام‌هایی که در کشور تونس بر روی بچه‌ها گذاشته می‌شود، نام‌های فارسی ایرانی مثل شیراز، شیرین، نیلوفر، فردوس و رستم است.

نام‌گذاری فرزندان در تونس با نام‌های ایرانی گویای علاقه‌مندی مردم این کشور به فرهنگ ایران و ادبیات فارسی است. ایران و تونس روابط دیرپایی دارند که از دوران پیش از اسلام آغاز شده و در سال‌های پس از اسلام گسترش یافته و ادامه پیدا کرده است.

صادق رمضانی گل‌افزانی – رایزن فرهنگی ایران در تونس – درباره علت این نام‌گذاری‌ها می‌گوید: پیامبر (ص) درباره سلمان فارسی می‌فرمایند «سلمان منّا اهل البیت» که در کتاب‌های اهل سنت هم هست. همچنین می‌فرمایند، اگر علم در ثریا باشد ایرانیان به آن دست خواهند یافت.

این حدیث هم که در کتاب‌های اهل سنت آمده، بسیار مورد توجه ملت‌های مسلمان از جمله مردم تونس قرار گرفته است و چون سلمان فارسی از بلاد فارس بود، لذا برخی نام‌های ایرانی را بر روی فرزندان‌شان می‌گذارند، مثلا شیراز را به عنوان نام دختران انتخاب می‌کنند؛ با توجه به احترامی که برای پیامبر (ص) قائل‌اند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.