اپل در ایران نمایندگی می زند

عصر جنوب: اپل در حال انجام مذاکراتی با تعدادی از توزیع‌کنندگان جهت آغاز فروش دستگاه آیفون در کشور ایران است.
سرویس خبری The Wall Street Journal گزارشی منتشر کرد مبنی بر این که اپل در حال انجام مذاکراتی با تعدادی از توزیع‌کنندگان جهت آغاز فروش دستگاه آیفون در کشور ایران است.

به گزارش سافت گذر به نقل ازاپل اپس؛ در این گزارش آمده که مدیران اجرایی ارشد اپل اخیراً در دفتر لندن این شرکت با گروهی از توزیع‌کنندگان ایرانی ملاقات کرده و طی جلسه‌ای با آن‌ها در خصوص راه‌اندازی نمایندگی‌های فروش رسمی آیفون در ایران به گفت و گو پرداخته‌اند.

بر اساس گفته‌ی ۳ تن از مقامات آگاه از این گفت‌وگوها، اپل در حال براندازکردن موضوع راه‌اندازی نمایندگی فروش در ایران است.

البته این بدان معنا نیست که در آیند‌ه‌ای نزدیک شاهد گشایش اپل استور در ایران خواهیم بود. بلکه در صورت قطعی‌شدن چنین موضوعی نمایندگانی را خواهیم دید که به طور رسمی محصولاتی که اپل مستقیماً به آن تحویل می‌دهد را به فروش می‌رسانند.

این شیوه‌ی عجیبی نیست و در حال حاضر اپل آن را در کشورهای اروپایی و آسیایی مختلفی پیاده کرده است.

کشور آمریکا تحریم‌های مختلفی علیه ایران وضع کرده که مانع از شکل‌گیری تجارت بسیاری از شرکت‌های خارجی با کشورمان می‌شوند. اما شاید اردیبهشت ماه امسال که تعداد کثیری از تحریم‌های وضع‌شده در زمینه‌ی خرید فروش گوشی هوشمند و لپ‌تاپ ملغی شدند را به یاد بیاورید. تعبیر خاصی از این اتفاق سبزشدن چراغ در برابر شرکتی نظیر اپل جهت آغاز فروش آیفون و سایر محصولات اپلی در کشورمان بود.

گفته می‌شود شرکت اپل در حال رایزنی با خرانه‌داری آمریکا جهت دست‌یافتن به راهی جهت شروع تجارت با ایران و برقرارکردن نمایندگان رسمی فروش محصولات خود در این کشور است.

The Wall Street Journal در گزارش خود آورده است که ایران با ۷۷ میلیون نفر جمعیت که ۴۲ درصد آنان زیر ۲۵ سال سن دارند بازار بسیار مطلوبی برای شرکت اپل است. البته انجام این کار به سادگی امکان‌پذیر نیست. اپل برای تحقق کامل چنین امری نیاز به اندیشه برای یافتن راه‌حلی دارد که بتواند از پس موانع متعددی نظیر تحریم‌های بانکی موجود برآید.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.