ایده‌آلترین کشورها برای مهاجرت

عصر جنوب: هرساله اچ.اس.بی.سی لیستی از بهترین مکان‌هایی که برای زندگی و آینده کودکان مناسب‌تر هستند را منتشر می‌کند. بنابر همین رسم، چهارشنبه گذشته لیست “بهترین کشورها برای مهاجرت و زندگی به عنوان یک خارجی” سال ۲۰۱۴ منتشر شد. در این لیست ۳۴ کشور بر اساس شاخص‌هایی مانند میزان درآمد سالیانه و کیفیت زندگی به ترتیب رتبه جای گرفته‌اند.

در این لیست کشور سوئیس توانسته است رتبه اول را کسب کند. سوئیس با جمعتی حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در اروپای غربی قرار دارد.

به گزارش آفتاب به نقل از هافینگتون پست، سوئیس که یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است به اعتقاد بسیاری، آرامترین کشور دنیا نیز محسوب می‌شود.

دین غالب مردم سوئیس مسیحیت و زبانشان فرانسوی است. در حدود ۲۲٪ جمعیت سوئیس را مهاجران تشکیل می‌دهند و اکثراً مهاجران به‌خاطر شغل راهی این کشور می‌شوند.

مهاجرانی که از خانه خود به سوئیس مهاجرت کرده‌اند معتقدند این کشور مکان امنتر و بهتری برای رشد و زندگی آینده فرزندانشان است. بیش از یک سوم آنها می‌گویند سالیانه بیش از ۲۰۰ هزار دلار درآمد دارند که از میزان درآمد سالیانه‌ای که در کشور خودشان داشتند، بیشتر است.

سنگاپور، چین و آلمان به ترتیب در رتبه‌های بعدی سوئیس جای گرفته‌اند. این لیست با بررسی میزان درآمد و شاخص‌های کیفیت زندگی بیش از ۹ هزار مهاجر تهیه شده است.

شاید قرار گرفتن کشور سوئیس در صدر این لیست جای تعجبی ندارد چرا که سال گذشته نیز این کشور در رتبه اول این لیست قرار گرفته بود. نکته اعجاب‌آور این لیست حضور کشورهای آسیایی در رتبه‌های دوم و سوم است.

تحقیقات نشان می‌دهند در یک سال اخیر کشورهای آسیایی رشد اقتصادی خوبی داشته‌اند که همین باعث جذب مهاجر از کشورهای دیگر شده است.

اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که این لیست در چند دسته کشورها را تقسیم‌بندی کرده است. به طور مثال چین کشوری است که در سالهای اخیر بیشترین رشد اقتصادی را داشته است، اما به دلیل وجود آلودگی هوای بیشتر از حد استاندارد، نمی‌تواند مکان مناسبی برای کودکان تلقی شود.

این لیست و تقسیم‌بندی‌هایش می‌تواند مرجع مناسبی برای انتخاب بر اساس شرایط و نیاز مهاجرانی باشد که در انتخاب کشور مقصد خود همچنان مردد هستند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.