انتقاد شدید رئیس مجمع نمایندگان مجلس خوزستان از وضعیت زمین خواری در خوزستان

عصر جنوب : صید عیسی دارایی نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی  در گفتگو با رهیاب در خصوص علل زمین خواری در استان اظهار داشت:با توجه به مسئولیت های مختلفی که در استان ها داشته ام این مساله را از نزدیک شاهد بودم که در خیلی از جاها این پدیده زشت وجود دارد گاهی میبینیم یک زمین ده صاحب دارد و همه آنها هم سند دارند.

وی ادامه داد:در شهرهای استان این مساله شدت و ضعف دارد ولی در کل خوزستان از نظر زمین خواری در وضعیت نامناسبی قرار دارد یک بحث مربوط به زمین های منابع طبیعی است که تبانی های زیادی در این زمین ها صورت می گیرد.

دارایی گفت:امروز یک عده خاص زمین های ملی زیادی  را تصرف کردند در بعضی موارد شکایت منابع طبیعی هم صوری می باشد چون بعد از شکایت پیگیری و دفاعی وجود ندارد.

وی اضافه کرد:بحث دوم در زمین خواری مدعی العموم ها هستند که وقتی مساله ی زمین خواری به آنها گزارش می شود باید با شدت برخورد کنند. مثلاً در شهر ما یک زمینی که متعلق به مسکن و شهرسازی بوده آن را به تعدادی متقاضی در قالب یک تعاونی فروخته اند در حالی که زمین متعلق به دولت است حالا چه کسانی آمده اند این را فروخته اند؟ مسئولین دولتی این کار را کردند همه هم این را می فهمند ولی کسی با آن ها کاری ندارد و برخوردی هم نمی شود

وی ادامه داد:فرض کنیم خود آن مسئولین مشکل داشته باشند پس شکایتی نمی کنند در این صورت چه کسی باید به داد مردم برسد؟ به داد بیت المال برسد؟ اینجا مدعی العموم باید باشد و وارد صحنه شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان  تصریح کرد:برخوردهای قضایی با این پرونده ها نباید زمان بر باشد ما می بینیم که این پرونده ها ده سال ،هفت سال ، سه سال طول می کشد اگر برخورد سریع و قاطعانه باشد می توانیم جلوی این قضیه را تا حدودی بگیریم وگرنه با این وضعیت کنونی روز به روز این مساله بیشتر می شود.

وی اضافه کرد:کمیسیونی در استانداری وجود دارد در مورد جلوگیری از ضایع شدن بیت المال که ما اقدام آنچنانی از این کمیسیون ندیده ایم اگر هم اقدامی شده باشد حداقل در شهرمان چنین اقدامی را ندیدم.

دارایی گفت: کسی که در این قضایا دست دارد الان یک مسئولیت دولتی هم می گیرد که این نشان می دهد برخوردی صورت نگرفته است تقاضای ما از استاندار محترم و ریاست محترم دادگستری این است که این مساله را به صورت جدی پیگیری کنند و برخوردهای لازم را در این زمینه انجام دهند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.