درمان رایگان بیماران هموفیلی

عصر جنوب: تمام بیماران هموفیلی(نوع A و B و مبتلایان به کمبود دیگر انواع فاکتورهای خونی) بدون هیچ گونه نگرانی می‌توانند از خدماتی که به صورت قانونی به عهده تأمین اجتماعی است به شکل کاملا رایگان بهره‌مند شوند.

به گزارش عصر جنوب و به نقل از روابط عمومی سازمان تامین‌اجتماعی، دکتر محمد توانایی، مدیرکل درمان غیرمستقیم این سازمان در این زمینه گفت: دریافت انواع فاکتورهای انعقادی، تزریق خون، پلاسما و خونی و انجام آزمایشات تخصصی از جمله این خدمات رایگان است.

وی در تشریح تعهدات سازمان تامین اجتماعی برای بیماران هموفیلی، گفت: داروهای تخصصی بیماران هموفیلی که مشتمل بر ۱۱ قلم فاکتورهای انعقادی مورد نیاز هستند، در بخش سرپایی و بستری با فرانشیز صفر درصد وبه صورت رایگان ارائه می‌شود.

توانایی اظهار کرد: هزینه هر بار تزریق فاکتورهای انعقادی با احتساب تمام لوازم مصرفی(۳۲k داخلی) مشمول حذف فرانشیز است. همچنین هزینه هر بار تزریق خون با احتساب تمام لوازم مصرفی (۳۲k داخلی) از سوی سازمان پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: ضمن اینکه فیلتر در صورت تزریق خون، به طور جداگانه برای بیماران هموفیلی قابل محاسبه است.

وی اظهار کرد: آزمایشات AntiHCV-AntiHBS-HBS Ag-AntiHIV و تعیین ژنوتیپ ویروسی هپاتیت C و انجام آزمایشات کمی و کیفی HCV-PCR همراه با تفسیر گزارش و انجام آزمایش فریتین مشمول حذف فرانشیز سهم بیمار است.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین هزینه آمپول «دسموپرسین» را هم شامل حذف فرانشیز سهم بیمار عنوان کرد و اظهار داشت: هزینه انجام تزریق فسفر وریفامپیسین داخل مفصلی براساس تعرفه‌های مصوب دولت مشمول حذف فرانشیز است و در زمان حاضر تمام بیماران هموفیلی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی از آن بهره‌مند هستند.

توانایی گفت: سازمان تأمین اجتماعی علاوه بر تعهدات قانونی خود، براساس تبصره‌های بودجه، راسا نسبت به ارائه خدمات مازاد بر تعهدهای قانونی به برخی از گروه‌های بیماران اقدام می‌کند که می‌توان به ارائه خدمات درمانی مازاد بر تعهدات قانونی به بیماران مبتلا به تالاسمی ماژور، هموفیلی نوعA وB ونارسایی مزمن کلیه (دیالیزی) اشاره کرد.

وی گفت: براساس تبصره‌های بودجه این سازمان، صد درصد هزینه‌های بستری(براساس تعرفه‌های دولتی)، صد درصد هزینه مربوط به تشخیص ژنتیکی بیماران تالاسمی و هموفیلی در سه ماه اول بارداری در مادران با سابقه مثبت، صد درصد هزینه مربوط به تجهیزات پزشکی مانند رگ مصنوعی، صد درصد هزینه پمپ تزریق دسفرال و صد درصد هزینه نسخ سرپایی داروهای مورد تعهد سازمان‌های بیمه گر برای بیماران تالاسمی ماژور، هموفیلی A و B و بیماران مبتلا به نارسائی مزمن کلیه (دیالیزی) به شکل کاملاً رایگان ارائه می‌شود.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی نه‌تنها از اجرای تعهدات قانونی مصوب در خصوص بیماران خاص کوتاهی نمی کند که برای ایجاد رضایتمندی بیشتر، برخی از گروه‌های بیماران را مشمول تبصره‌های بودجه کرده و از این راه میزان پرداختی آنها را به شدت کاهش داده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.