انتقادعلم‌الهدی از دست‌دادن با شیطان‌ خبیث

عصر جنوب: امام جمعه مشهد از دولتمردان ایرانی خواست رفتارهای حساب شده انجام دهند و گفت: اینکه به یک شیطان خبیث دست بدهند و او پس از این دیدار در نطق خود در سازمان ملل به ملت ایران اهانت کند، درست نیست.

به گزارش نسیم، سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد گفت: ورزش قهرمانی یک آفت برای نسل جوان محسوب می‌شود و متاسفانه در کشور ما این آفت باب شده است. مسئله ورزش باید از دوران کودکی شروع شود، اینکه جوان ما بنشیند پای تلوزیون و طرفدار یک تیم باشدآیا توسعه ورزش قهرمانی است؟ این برای جوان ما کشنده است، توسعه ورزش قهرمانی به نفع جوانان نیست، امیدواریم مسئولان ما این موضوع را در نظر داشته باشند و مصلحت جوانان را ببینند، نه همرنگ شدن با سایر کشورها را، امیدوارم سبک زندگی اسلامی به عنوان مهمترین عامل پروش نسل جوان در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

 

امام جمعه مشهد در خطبه دوم نماز جمعه گفت: دفاع مقدس به این کشور آبرو داد، جوانان عزیزی که جنگ را درک نکرده‌اند بدانند هفته دفاع مقدس به معنای جشن آبرومندی ملت ایران است. هفته دفاع مقدس همه ساله یادآور خطی راهبردی برای کسانی است که می‌خواهند کشور را از نظر اقتصادی و دیپلماسی مدیریت کنند. در دفاع مقدس دیپلماسی به طور جدی جریان دارد، دیپلماسی دفاع مقدس آن است که عباس دوران در تیرماه ۶۱ به جای فرار با چتر از هواپیمای آتش گرفته خود، آن را به هتلی می‌زند که قرار است میهمان غیرمتعهدها در آن اسکان بایند و باعث می‌شود کلیت برگزاری این نشست برهم بخورد. دیپلماسی دفاع مقدس این بود که چمران با یارانش در پاوه محاصره شد، اما گفت حتی اگر قربانی هم شویم مذاکره را نمی‌پذیریم.

 

او افزود: حواس عزیزان ما در نیویورک جمع باشد در هفته دفاع مقدس قرار داریم، رفتارهای خود را حساب شده انجام دهند، اینکه به یک شیطان خبیث دست بدهند و او پس از این دیدار در نطق خود در سازمان ملل به ملت ایران اهانت کند، درست نیست، اینها حساب شده نیست. دیپلماسی باید مبتنی بر فرهنگ دفاع مقدس باشد، ارتباطات ما باید با دنیا بر این مبنا استوار شود، آیا واقعا چنین است؟

 

از تریبون نماز جمعه از معاون قوه قضائیه به دلیل موضعی که در نامه اخیر ایشان به وزیر ارتباطات اتخاذکرده بود کمال تشکر را دارم. این حرکت قوه قضائیه در مهلت یک ماهه برای حل مشکلات شبکه‌های اجتماعی از موثرترین حرکات این قوه بوده است، آقای وزیر در جواب این نامه می‌گویند با حذف محتوای مجرمانه موافقیم نه با مسدودسازی؛ خوب آقای وزیر، ما هم همین را می‌گوییم، در عرصه شبکه‌های اجتماعی اگر می‌توانید محتوای مجرمانه را پیدا کنید، متاسفانه قول دادید و کاری نکردید، این بلای خانمان سوز شبکه‌های اجتماعی اکنون بر روی موبایل‌های نوجوانان کشور وجود دارد، شما یک ماه فرصت دارید و اگر اقدام نکنید قوه قضائیه باید در این زمینه اقدام کند. در این سایت‌ها به ما می‌گویند شما گه متخصص نیستید چرا حرف می‌زنید، در جواب باید بگوییم متخصص نیستیم، عاقل که هستیم، بر اساس آمارهای مسئولان آمریکایی تقریبا ۱۰ درصد سایت‌ها مربوط به پورنوگرافی هستند و ۸۹ درصد فضای چت‌های مختلف فضای غیر اخلاقی است، تنها ۱۱ درصد این فضاها علمی و خبری و مابقی غیر اخلاقی است.

 

وی افزود: از اول سال بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون موضوع و بحث غیر اخلاقی در این شبکه‌ها انجام شده است. کاربرانی با سن ۱۱ سال با محتوای غیراخلاقی روبرو می‌شوند، ۹۰ درصد نوجوانان به دور از دید پدر و مادر به این سایت‌ها مراجعه می‌کنند. حال با این شرایط می‌گویند ما این‌ها را مسدود نمی‌کنیم بلکه آن فضاهای غیر اخلاقی را حذف می‌کنیم، عرضه‌اش را ندارید و حذف هم نمی‌کنید، می‌خواهید جوانان ما زیر بمباران فسق و فجور بمانند اما این شبکه‌ها را مسدود نکنید.


 

 

 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.