۵۹ سارق حرفه‌ای در مسجدسلیمان به دام افتادند/ دستگیری سارقان طلافروشی دزفول

عصر جنوب: جانشین فرمانده انتظامی خوزستان از دستگیری ۵۹ سارق حرفه‌ای در مسجد سلیمان خبر داد.

سرهنگ سید محمد صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با اجرای طرح‌های پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز در نقاط مختلف شهر مسجد سلیمان و اجرای چندین مرحله طرح تجدید مبارزه با سرقت طی یک ماه گذشته تعداد ۵۹ سارق حرفه ای در این شهر دستگیر شدند.

 

وی افزود: ماموران انتظامی مسجد سلیمان با اشرافیت اطلاعاتی که در مناطق جرم خیز داشتند سارقان شناسایی شده را با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کرده و جهت تحقیقات بیشتر به مقرهای انتظامی انتقال دادند.

 

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های فنی پلیس به ۹۵ فقره انواع سرقت از جمله: ۲۲ فقره سرقت محتویات خودرو، ۳۴ فقره سرقت منزل، ۱۴ فقره سرقت اماکن دولتی و خصوصی و غیره اعتراف کردند. در بازرسی از مخفیگاه این متهمان مقادیری از اموال مسروقه کشف و تحویل مالباختگان شد.

 

صالحی با اشاره به اینکه مشارکت هر چه بیشتر افراد جامعه در رسیدن به اهداف پلیس در کاهش سرقت ها و برخورد با مجرمین نتیجه بخش می شود گفت: ارتقای سطح آگاهی های افراد مختلف جامعه با اجرای برنامه های آموزشی در تحقق چنین هدفی از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

وی عنوان کرد: کلیه متهمان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.هدف از اجرای این طرح ها بالا بردن احساس امنیت در میان شهروندان و برخورد قاطع با سارقان است.

 

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان یادآور شد: ساعت ۱۸ عصر روز شنبه ۲۹ شهریور سارقان مسلح با یک دستگاه خودرو ۴۰۵ نوک مدادی در حالی که نقاب بر چهره داشتند مقابل یک طلافروشی در شهرستان دزفول پیاده شده و پس از چند شلیک هوایی و شکستن شیشه ویترین طلافروشی در فاصله زمانی ۱۵ ثانیه بخشی از طلا و جواهرات مغازه را به سرقت برده و به سرعت متواری شدند.

 

صالحی اذعان کرد: به دنبال این اتفاق چندین اکیپ از نیروهای عملیاتی پلیس به محل مراجعه و با توجه به فرار متهمان و احتمال خروج آن‌ها به سمت استان‌های همجوار اقدامات لازم به منظور هوشیاری و شناسایی سارقان به استان هم مرز با خوزستان صادر و کلیه مسیرها در کمترین فاصله زمانی تحت کنترل نامحسوس پلیس درآمد.

 

وی ادامه داد: در ادامه تلاش ماموران سرانجام روز گذشته کارآگاهان پلیس دزفول در محور اندیمشک به لرستان به یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با پلاک جعلی و سه سرنشین مضنون شده و به آن دستور توقف می دهند.

 

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان تاکید کرد: راننده به دستور ماموران توجه نمی کند و با سرعت سرسام آوری وارد حوزه استحفاظی لرستان می شود که بلافاصله با هوشیاری پلیس لرستان تمامی مسیرهای منتهی به محور یادشده را مسدود می کند و خودروی متهمان شناسایی و توقیف شد.

 

وی تصریح کرد:‌ با توقیف خودرو و دستگیری هر سه سرنشین آن متهمان جهت بازجویی و کشف احتمالی سرقت های انجام شده تحویل ماموران آگاهی پلیس خوزستان شدند. با دستگیری آن ها و انتقال به پلیس شهرستان دزفول، و انجام بازجویی های فنی و ارائه مستندات قانونی در حالی که متهمان راهی جز بیان حقایق نداشتند به اقدام مسلحانه در سرقت از طلافروشی اعتراف کردند.

 

صالحی با تشکر از همکاری به موقع و قابل تقدیر پلیس لرستان در شناسایی و دستگیری سارقان مسلح گفت: در بازجویی از محل مخفیگاه سارقان بخشی از طلاهای سرقتی کشف شده و تلاش پلیس برای کشف طلاهای باقی مانده ادامه دارد.

 

کشف بیش از هفت هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر

 

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان یادآور شد: ماموران مبارزه با کالای قاچاق پلیس آگاهی شهرستان ماهشهر در راستای مبارزه با قاچاق فرآورده های نفتی در سطح این شهرستان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

 

وی بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی ماهشهر پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی طی چند عملیات جداگانه امروز موفق به کشف هفت هزار و ۹۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق شده که در این راستا نیز چهار متهم دستگیر شدند.

 

صالحی در پایان ضمن اشاره به ارزش ۷۹ میلیون ریالی سوخت قاچاق از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک و سو استفاده افراد سودجو و فرصت طلب مراتب  را سریعا از طریق فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.