چرا اعتباراتی‌که‌ حق‌ خوزستان‌ است‌ داده‌نمی‌شود؟

عصر جنوب: مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان گفت: اگر اعتباراتی که حق مسلم خوزستان است و حقی که باید به استان داده شود، داده می‌شد امروز شهرداران ما به دنبال این نبودند که مقداری به ارزش افزوده اضافه شود یا اعتبارات تملک دارایی آنها ارتقا یابد.

مهرداد کاظمی‌نژاد، در گردهمایی شهرداران، روسای شوراهای اسلامی شهر، دهیاران و مدیران کل حوزه عمران در استان که امروز پنج‌شنبه ۳ مهرماه در سالن سینما هلال برگزار شد، اظهار کرد: بنا به گفته مسئولان در کشور ریل‌گذاری‌هایی انجام شده که بر مبنای این ریل‌گذاری‌ها قطار توسعه استان با سرعت مناسب در حال حرکت است. اما در قرن ۲۱ نباید آتش را با سطل در شهرهای ما خاموش کنند. در قرن ۲۱ نباید مریض را درازکش در خودروهای شخصی به مرکز درمانی انتقال داد و این جای افسوس دارد.

وی ادامه داد: بدنه شهرداری‌های ما از تورم نیروهای استخدامی سالهای گذشته در حال انفجار است و این موضوع به معضلی اساسی در استان تبدیل شده است. برخی نیروها بلاتکلیف هستند. به طوری که هفت تا هشت سال در شهرداری فعالیت می‌کنند ولی وضعیت استخدام آنها روشن نشده است.

مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان افزود: همان‌طور که می‌دانید اخراج کردن به منزله پاک کردن صورت مساله است. هر چند هر گونه استخدامی را در شهرداری‌ها ممنوع کرده‌ایم ولی لازم است در این زمینه یک تصمیم جدی اتخاذ شود.

کاظمی‌نژاد اظهار کرد: استاندار خوزستان خود فرزند این آب و خاک است و با یک سری سیاست‌هایی که حق مسلم مردم این استان است، سعی در تثبیت و ماندگاری افراد در خوزستان دارد. لذا اگر تصمیمی در استان گرفته می‌شود انتظار داریم در مرکز و از سوی دولت مورد حمایت قرار بگیرد.

مجیدی‌پور، مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان نیز در این گردهمایی گفت: در یک سالی که از عمر دولت می‌گذرد جنب‌وجوش خاصی در همه زمینه‌ها احساس شده و بارقه امیدی مخصوصاً بین روستاییان ایجاد شده است. اما وضعیتی که در استان وجود دارد تلاش شبانه‌روزی برای حل مشکلات و معضلات را نیاز دارد.

وی ادامه داد: در چهل سال گذشته چهل درصد آمار روستانشینی کم شده که این یک نگرانی و یک تهدید محسوب می‌شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان اظهار کرد: در این مناطق دهیار نماینده دولت در روستا به شمار می‌رود اما می‌بینیم که برخی دستگاه‌ها همکاری لازم را با دهیار ندارند و این وضعیت قابل قبولی نیست. بی‌شک روستاییان نیز از امکاناتی که در سطح کشور توزیع می‌شود سهمی دارند. اما چرا روستاهای ما از حداقل امکانات حمل و نقل سهمی ندارند؟

مجیدی‌پور افزود: مگر نباید ماندگاری روستاییان را تثبیت کنیم؟ جایگاه و ارزش روستا را همه می‌دانیم ولی وقتی امکانات در روستا وجود نداشت باشد روستایی چگونه در آن بماند؟ اگر تصمیم جدی و اساسی در این زمینه اتخاذ نشود این سیر نزولی و فاجعه‌ای که در طول چهل سال اتفاق افتاده قطعاً تا سی سال آینده به صفر خواهد رسید.

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان رسیدگی به آموزش و پرورش روستایی را در ماندگاری روستاییان بسیار ضروری و مؤثر دانست و گفت: دولت دکتر روحانی در مسیری حرکت کرده که روزنه امید بالایی بین مردم روستا ایجاد شده و ما به عنوان نمایندگان تیم آقای دکتر روحانی امکانات را باید به روستاها بیاوریم.


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.