شهردار تهران از اعزام یک گروه کارشناس برای ساماندهی شهر خرمشهر خبر داد

عصر جنوب: شهردار تهران با اشاره به عقب افتادگی های شهر خرمشهر بواسطه جنگ تحمیلی گفت: یک گروه کارشناس از تهران برای ساماندهی شهر خرمشهر اعزام می شوند.

به گزارش ایرنا ‘محمد باقر قالیباف’ روز پنجشنبه در بیستمین گردهمایی شهرداران کلان شهرها و مراکز استان ها در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر افزود: این گروه متشکل از کارشناسان کلان شهرها و استانها می باشند که در راستای همفکری، ساماندهی و رفع مشکلات عمران شهری در خرمشهر مستقر می شوند.

 

وی اظهار کرد: این گروه کارشناس با همفکری با فرماندار، اعضای شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی خرمشهر کارها را اولویت بندی می کنند.

 

شهردار تهران از اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای عمران شهری خرمشهر خبر داد و افزود: شهرداری ها فقط در صورت مصوبه شورا و دولت امکان صرف اعتبارات خود در خارج از حوزه جغرافیایی خود هستند که خوشبختانه اعتبار یادشده مورد قبول اعضای شورای اسلامی تهران قرار گرفته است.

 

وی گفت: اطلاع رسانی به مردم تهران برای خدمت رسانی به شهر مقاوم خرمشهر در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد.

 

قالیباف دوران دفاع مقدس را دورانی فراموش نشدنی برای مردم ایران اسلامی دانست و افزود: وجود بیش از ۵۰ هزار شهید در خرمشهر توفیقی بزرگ و درسی برای همه مردم ایران است.

 

وی خرمشهر را سرزمین شهدا خواند و اظهار کرد: بسیاری از کارهای دشوار با بهره گیری از فرهنگ دفاع مقدس آسان می شوند.

 

امام جمعه خرمشهر نیز هفته دفاع مقدس را یادآور رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: خون ۵۰ هزار شهید از سراسر کشور برای دفاع از میهن اسلامی در جای جای شهرستان خرمشهر ریخته شده است لذا مسوولان و مردم ایران باید با تلاشی مضاعف در صدد رفع مشکلات این شهرستان برآیند.

 

حجت الاسلام ‘سیدنبی موسوی’ خواستار ارائه راهکارهای شهرداری های موفق کشور برای حل مشکلات خرمشهر شد و افزود: پیشنهاد می شود شهرداری های کلان شهرها هر کدام عمران و آبادانی بخشی از شهر خرمشهر را بر عهده گیرند.

 

‘عبداله سامری’ نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این گردهمایی اظهار کرد: اگر داشته ها و درآمدهای خرمشهر شامل سه درصد عوارض گمرکی، منطقه آزاد اروند، حق آلایندگی و ارزش افزوده در این شهرستان هزینه شود قطعا شاهد آبادانی خرمشهر خواهیم بود.

 

شهردار خرمشهر، مدیریت واحد را کلید اداره شهری ایده آل عنوان کرد و افزود: حلقه مفقود شده مدیریت واحد شهری اداره شهری ایده آل با تهیه الگوی توسعه اجتماعی، محیط زیست شهری و بررسی پیامدهای مثبت و منفی حاشیه شهرنشینی شهر است.

 

‘محمد حویزاوی’ گفت: شهرستان های آبادان و خرمشهر به لحاظ داشتن دو رودخانه اروند و بهمنشیر از استعدادهای بالقوه گردشگری خوزستان می باشند.


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.