همه شهرداران کلانشهرها در آبادانی خرمشهر مشارکت کنند

عصر جنوب: امام جمعه خرمشهر نیز در این مراسم خواستار مشارکت تمامی شهرداران کلان شهرهای کشور در آبادانی خرمشهر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید نبی موسوی پیش از ظهر امروز در مراسم گردهمایی شهرداران ۲۰ کلان شهر کشور در خرمشهر عنوان کرد: همه ایران به خرمشهر مدیون هستیم و می بایست از همه ظرفیت ها در بهبود وضعیت شهر استفاده شود.

وی گفت: جای جای این شهر بوی شهادت را می دهد و بالغ بر ۵۰ هزار شهید خون آنها در این شهر به زمین ریخته شد.

امام جمعه خرمشهر تصریح کرد: آنچه خرمشهر را در زمان جنگ آزاد کرد همت جمعی و همت ملی بود و اینک نیز این همت اگر دوباره جمع شود، می تواند خرمشهر را نیز آباد سازد.

امام جمعه خرمشهر با اشاره به تاریخچه پر رونق خرمشهر در گذشته گفت: خرمشهر از شهرهای بزرگ کشور از لحاظ اقتصادی و معیشتی بود چرا که وجود ۱۱ کنسولگری در این شهر گویای این صحبت است و اینک نیز این شهر نگاه ویژه ای را می‌طلبد.

محمد حویزاوی شهردار خرمشهر نیز در این مراسم گفت: جا دارد به طور ویژه از شهرداری تهران به مدیریت سردار محمدباقر قالیباف به منظور تخصیص اعتبار ۵ میلیارد تومانی برای عمران خرمشهر تشکر ویژه ای داشته باشیم.

عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی که سخنران دیگر این مراسم بود، عنوان کرد: نیاز نیست که درباره مشکلات خرمشهر و وضعیت آن بعد از جنگ صحبت کنم. مشکلات و مصیبت‌ها را باید از زبان خود مردم شنید و بنده موظف هستم این مشکلات را در تهران بازگو کنم.

سپس وی با پخش تیزری در بین صحبت‌های خود حقایقی را برای حاضرین پخش کرد که مصیبت‌های بزرگ خرمشهر کنونی را نشان می‌داد، این تیزر که بخشی از وضعیت نابسامان معابر و فاضلاب های شهر را به تصویر کشیده بود صحبت های مردم را نشان می داد که به هیچ وجه از وضعیت کنونی خرمشهر راضی نبودند.

سامری نیز در ادامه صحبت های خود این را افزود که خرمشهر همه چیز دارد ولی برای خود چیزی ندارد.

وی ادامه داد: عوارض گمرکی و ارزش‌های افزوده که در این شهر بهصورت میلیاردی در حال تولید است اگر بخشی از آنها صرف عمران خرمشهر می شد اینک خرمشهر همانند دیگر شهرهای کشور آباد شده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که با حضور فرماندار خرمشهر، امام جمعه و نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی همراه بود از شهرداران بزرگ کشور استقبال شد.

در ابتدای این مراسم یک گروه تئاتر خرمشهری که در اجراهای ویژه خود در تمامی مراسمات شهرت دارند با اجرای نمایشی آمیخته شده از گفته‌های جنگ و ناگفته های وضعیت خرمشهر بعد از جنگ باعث ایجاد جوی احساسی در سالن شدند و برخی مسئولان را به گریه و تأمل وا داشتند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.