با ورود رییس جمهور به سازمان ملل تحریم بانک مرکزی برداشته شد

 

عصر جنوب: رحمانی فضلی با اشاره به این که امنیتی که امروز در جامعه وجود دارد باید با رضایت مردم صورت گیرد، اظهار کرد:‌ امنیت را از مردم داریم چون مردم در صحنه هستند و با ما همراهند. امروزه بیکاری، گرانی و رکود اقتصادی وجود دارد اما این مردم پای اعتقادات و فرمایشات مقام معظم رهبری خود هستند.

وزیر کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و جمعی از علما و ائمه جماعات اهواز، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان جنگ تحمیلی گفت: ‌مقام معظم رهبری در خصوص این ایام فرمودند این هفته یادآور مقاومت و ایستادگی مردم بر حق و پیروزی علیه دشمنان است.
عبدالرضا رحمانی فضلی در این دیدار که شامگاه چهارشنبه در محل بیت آیت الله موسوی جزایری در اهواز انجام شد؛ با بیان این که ایران با دستان خالی از سلاح و تنها با توکل به خداوند مقابل تمام دشمنان در جنگ تحمیلی ایستادگی کرد، افزود: رهبری در این خصوص فرموده اند که همه هزینه های ما در برابر عظمتی که برای انقلاب صورت گرفت و بهره ای که اسلام از خون شهیدان برد، بسیار ناچیز است.
وی با بیان این که خط سیر اسلام و عدالت طلبی سراسر منطقه را فرا گرفته است و همه اتفاقات منطقه برگرفته از انقلاب اسلامی می باشد، گفت: جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی که در آن تمام دنیا علیه یک کشور به پا خاسته بودند، برکات فراوانی برای مردم و نظام جمهوری اسلامی داشته است.
رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به شرایط و اوضاع آشوب گونه منطقه، عنوان کرد: ابتدا باید توجه داشته باشیم که ما دقیقا کجای تاریخ ایستاده ایم و اکنون چه اتفاقی در حال رخ دادن است و برای آینده چه برنامه ریزی داریم. امروزه همه دنیا از یک حالت به هم ریختگی سیاسی برخوردار است.
وی ادامه داد: نزاع روسیه و آمریکا بر اساس برای کسب قدرت منطقه ، رقابت چین با آمریکا و اروپا در منازعات اقتصادی نشان دهنده یک حالت ناآرامی است که امروزه بر جهان حاکم است که این نا آرامی ها در آینده پیش روی تعیین سرنوشت خواهند کرد.
وزیر کشور با بررسی اجمالی صد سال اخیر گفت: در جنگ جهانی اول با فروپاشی دولت عثمانی، نقشه جغرافیایی منطقه به هم خورد، پس از جنگ جهانی دوم نیز دنیا به دو قطب بزرگ که همان بلوک غرب و بلوک شرق است تبدیل شد و مرزها در همه دنیا تغییر کرد و مورد سومی که در صد سال اخیر اتفاق افتاد فروپاشی شوروی بود که این موضوع آمریکا را بسیار خوشحال کرد. فروپاشی شوروی تحول بزرگی در منطقه ایجاد کرد و رخدادها و منازعات سیاسی کشورها همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به الگوی اسلامی کشور ایران برای دنیا تصریح کرد: تاکنون دنیا نتوانسته است آن شکل نهایی قدرت را پیدا کند و مانند آتش فشان در حال جوشش و تغییر است. در اروپا و آمریکا مردم با تنشهای بسیار سنگینی مواجه هستند و این تنشها نشان از این است که کشورها در وضعیت ناآرامی به سر می برند.
رحمانی فضلی با تصریح این که ایران تاثیرگذاری درجه یک را در منطقه دارد، افزود: به زعم بسیاری از کارشناسان هیچ حادثه ای در جنوب غربی آسیا بدون ایران قابل حل و برطرف کردن نیست و نخواهد بود.
وی  با اشاره به پدیده نوظهور دولت اسلامی با نام داعش گفت: عملیاتها و فاجعه ای که در سوریه و عراق در حال رخ داد است، حاصل تحولات منطقه می باشد و این موضوع را یادآور می شود که هر دولتی که بتواند این تحولات را حل کند، می تواند قدرت حاکمیت در منطقه را داشته باشد.
وزیر کشور با اشاره به اوضاع تحولات سوریه و اعلام این موضوع که قدرت در سوریه باید توسط مردم تعیین شود و این خواسته خود مردم است، اظهار کرد: در کنار آن، آنچه که امروزه در کشور همسایه خود، عراق شاهد آن هستیم وضعیت ناامن سیاسی است که در پی آن عراق دچار خسارتهای فراوانی شده است. اما در ادامه با دخالت به موقع مرجعیت از این خسارتها کاسته شد و ملت عراق برای از بین بردن این پدیده شوم بسیج شدند و ایران اسلامی به آنها کمک کرد و پس از کمک ما به عراق، ورق برگشت.
رحمانی فضلی با اشاره به صحبتهای رییس جمهور ایران مبنی بر این که عتبات عالیات خط قرمز ما خواهد بود و در صورت تعرض به آنها بدون هیچ فکر قبلی وارد عمل می شویم، گفت: ‌ایران با عزمی راسخ در مقابل دشمنان هر تعداد که باشند خواهد ایستاد و این ایستادگی تا ابد ادامه خواهد داشت.
وی در ادامه با توجه به نشست سازمان ملل تصریح کرد: ‌امروز با ورود رییس جمهور ما به سازمان ملل تحریم بانک مرکزی ایران برداشته شد و در کنار این بسیاری از روسای کشورها خواستار دیدار و ملاقات با ریاست جمهوری ما شدند. ‌این وقایع نشان می دهد که کشورهای زورگو مجبور هستند خواسته های ما را قبول کنند.
وزیر کشور با تصریح این موضوع که تحریم هایی که علیه ما صورت گرفت، بسیار دشوارتر از تحریمها علیه عراق بود، عنوان کرد: با توجه به این موضوع باز هم مردم ایران مقاومت کردند و ایستادگی آنها منجر به این شد که امروز تحریم ها شکسته شد. امروزه ما معاملات کلان با کشورها انجام می دهیم و صادرات نفت به کشورهای همسایه و سراسر دنیا در حال انجام است و پول ایران در حال بازگشت به ارزش خود است
 وی افزود:‌ تمام پیروزی هایی که در چند سال اخیر نصیب ما شد همه مرهون هدایت و پرچم داری مقام معظم رهبری بوده است. در آینده بسیار نزدیک برای فرزندانمان مشخص خواهد شد که ‌هر کدام از فرمایشات و دستورات رهبری چه ابعاد مختلف و گسترده ای داشته است.
رحمانی فضلی با اشاره به این که دولت های کشورهای غربی حرکت های داعش و القائده و این گونه مسایل را برای نابودی اسلام به راه انداخته اند، ادامه داد:‌ اسلام ما اسلام صلح،‌ مردم سالاری و احترام به رای مردم است و دنیا امروزه در حال مقایسه این دو اسلام می باشد و محور اسلام حقیقی ایران، رهبر انقلاب است.
وی با اشاره به این که امنیتی که امروز در جامعه وجود دارد باید با رضایت مردم صورت گیرد، اظهار کرد:‌ امنیت را از مردم داریم چون مردم در صحنه هستند و با ما همراهند. امروزه بیکاری، گرانی و رکود اقتصادی وجود دارد اما این مردم پای اعتقادات و فرمایشات مقام معظم رهبری خود هستند. همه مسئولان و دست اندرکاران دولت باید به مردم احترام بگذارند و دولت و مجلس باید برای رفاه مردم بیش از پیش تلاش کند.
وزیر کشور در پایان گفت: ‌استان خوزستان باید تبدیل به الگوی پاکی از اعتیاد در کل کشور شود و ما فرصت دو ساله ای به این استان برای کسب این هدف دادیم. اعتیاد در حقیقت خانمانسوز است و باید هر چه سریعتر در سراسر کشور از آن جلوگیری کنیم.


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.