اجساد ۲ جوان غرق شده در کارون از آب خارج شد

عصر جنوب: رئیس جمعیت هلال احمر ایذه گفت: جسد دو جوان غرق شده ایذه‌ای در کارون، صبح امروز از آب خارج شد.

کورش مهرزادگان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: پیکر دو‌ جوان ایذه‌ای که شب گذشته در رودخانه کارون غرق شده بودند صبح امروز توسط نیروهای امدادی هلال احمر از آب خارج شد.

وی با بیان اینکه این دو جوان برای آب‌تنی در کنار رود کارون، در منطقه پل سوسن حضور پیدا کرده و در آب غرق شدند، ادامه داد: یکی از این دو نفر ابتدا در حال آب‌تنی بوده و در آب غرق شد و نفر دوم برای نجات او به ‌درون رودخانه رفت، ولی متاسفانه کار به ‌جایی نرسید و این جوان نیز در عمق رودخانه ناپدید شد.

مهرزادگان افزود: عصر دیروز در پی اطلاع‌رسانی به‌ این اداره، نیروهای امدادی فورا به منطقه اعزام شدند و عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن اجساد آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه تاریکی و عمق آب باعث شد که عملیات دیروز به امروز موکول شود تصریح کرد: اوایل صبح امروز، غواصان و نیروهای امدادی هلال احمر کار خود را دوباره آغاز کردند و موفق به پیدا کردن اجساد و خروج آنها از آب شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر ایذه در پایان اظهار کرد: پس از خروج اجساد از آب، به‌منظور طی کردن مراحل قانونی دفن به ایذه منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نبود ایستگاه امدادی در مناطق بیرون از شهر و حاشیه رودخانه‌های شهرستان، نبود نیروی کافی غریق نجات و امکانات اولیه امدادرسانی در مناطق دور دست این شهرستان یکی دیگر از دلایل این وقایع و مشکل در اقدامات سریع بعد از حوادث است.

این حوادث فاجعه‌بار در منطقه در حالی رخ می‌دهد که با توجه به بحث انتقال آب کارون به‌نقاط دیگر کشور، مردم مناطق ایذه که در بین جزایر چند سد قرار گرفته‌اند در بحث آب شرب دچار مشکل هستند.

در همین راستا آب در برخی مناطق شهر ایذه به وسیله تانکر به‌دست مردم می‌رسد و در سایر مناطق شهری آب به‌صورت جیره‌بندی، در چند ساعت خاص در لوله‌های مردم جریان می‌یابد.

بحث تونل انتقال آب دریاچه سد کارون ۳، که در چند کیلومتری شهر ایذه قرار دارد، فقط در حد یک شایعه بیان شده و بعد از سال‌ها سخن از این موضوع، هیچ اقدام اجرایی برای آن رخ نداده و راه مردم روستایی محاصره شده اطراف سد نیز تنها همین دریاچه همچنان خطرناک سد است.


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.