۱۵۰۰میلیارد تومان سود پس از زیان ده ساله در فولاد اکسین

برای اولین بار فولاد اکسین سود شرکت های سهامدار خود را پرداخت کرد.

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:  نشست هم اندیشی بین هیئت مدیره این شرکت با جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست هم اندیشی آقایان ابراهیمی، یارعلیزاده، سلمان پور، و امیرغلامی از فولاد اکسین با آقایان فروغی نیا، بهاروند، پرویزی بابادی، منادی، و بن رشیدی دیدار و گفتگوی مفصلی داشتند.

امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان در این هم اندیشی گفت: در حال حاضر شستا و صندوق بازنشستگی کشوری هر کدام ۳۰ درصد و گروه ملی فولاد ایران ۴۰ درصد سهام فولاد اکسین را در اختیار دارند.
وی افزود از روز نخست ما شاهد حمایت شخص وزیر رفاه و استاندار خوزستان بودیم و در ادامه مسیر همه مسئولین استانی خصوصا مقامات قضایی استان و اهواز ، امام جمعه و روحانیون و سایر نهادها از تحولات حمایت کردند.
ابراهیمی ادامه داد:از ۹۹٠ نفر نیروی انسانی شرکت بالغ بر ۶۰ درصد پرسنل تحصیلات عالی دارند و سن پرسنل ۳۷ سال است که این مجموعه جوان را به بزرگترین سرمایه ما مبدل کرده است.

مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان تصریح کرد: ۱۰ کارخانه مشابه اکسین در دنیا داریم که توانایی تولید ورقهای خاص صنعت نفت و گاز را با تنوع بسیار زیاد در حوزه محصولات دارند.

وی در خصوص وضعیت اکسین در ابتدای کار گفت: در بدو شروع به کار با وجود بدهی های سنگین پس از تودیع و معارفه برای پاسخ به شکایات طلبکاران به دادگستری مراجعه کردیم. بدلیل این بدهی ها و مالیات های انباشت شده سنگین تمام حساب‌های بانکی بسته بود و اکسین از دریافت هر گونه تسهیلات و اعتبار بانکی محروم بوده و هست.
طی ۱۰ سال گذشته زیان انباشته شرکت ۱۶۴ میلیارد شده بود

عضو هیات مدیره شرکت فولاد اکسین ادامه داد: ورود اکسین در دو سال گذشته به تولیدات فولاد های نفتی باعث شد شرکت های فولاد سازی مثل کاویان که فقط باید ورق ساختمانی تولید کنند رونق بگیرند.
وی افزود: هفتاد درصد تولید اکسین در خوزستان و برای صنایع پایین دست مثل لوله سازی اهواز و ماهشهر مصرف می شود و این باعث اشتغال و بهبود وضعیت این شرکت ها شده است.

ابراهیمی تاکید کرد: برای اولین بار فولاد اکسین سود شرکت های سهامدار خود را پرداخت کرد و میلیونها تحت پوشش تامین اجتماعی و بازنشسته و مستمری بگیر و کارگر که ذینفع شرکت فولاد اکسین و سهامداران آن هستند از موفقیت های اکسین بهره مند شدند.

در ادامه سلمان پور عضو هئیت مدیره فولاد اکسین اظهار داشت: در سنوات گذشته توجهی به خرید قطعات یدکی نمی شد اما طی ۲سال گذشته با برنامه‌ریزی میزان توقف تولید کم شده و با خرید و تجهیز چند عدد از هر قطعه و انبار این قطعات ضروری آماده به کاری خط تولید را پایدار نمودیم.

او گفت: دیگر خبری از فروش کارمزدی نیست و با فروش مستقیم و حذف دلال ها تعیین قیمت در داخل شرکت صورت می‌گیرد و با توافقی که فولاد خوزستان داشتیم در ابتدا در حال فتح بازارهای جهانی بودیم اما متاسفانه با صدور بخشنامه‌ ی اول مرداد ۹۹ وزارت صمت، صادرات اکسین به کلی متوقف شد.

همچنین یارعلی زاده دیگر عضو هئیت مدیره اظهار کرد: با اتمام پروژه گوره به جاسک فولاد اکسین دچار تزلزل نخواهد شد زیر قراردادهای خوبی جهت تولید و فروش محصولات تا چندسال آینده بسته است.
وی افزود: فولاد اکسین در ۹ ماهه اول سال ۹۹ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان سود آوری داشته و منشا این سودها تحولی ست که در زنجیره ی فولاد و نفت و گاز ایران شکل گرفته چراکه امروز از سنگ آهن تا لوله در کشور تولید می‌ شود.
وی ادامه داد: در خصوص عمل به مسئولیت های اجتماعی هیئت مدیره نظرش روی ۱۰ میلیارد تومان بود اما سهامداران به دو و نیم میلیارد بسند کردند.

مطالب پیشنهادی