برگزاری همایش شعر «حدیث شیدایی» در اندیمشک

عصر جنوب :

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، همایش شعر «حدیث شیدایی» با حضور شاعران حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس استان‌های لرستان، ایلام و خوزستان  در تالار خورشید اندیمشک برگزار شد.

به گزارش اری ترین؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در این همایش ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: بعد از انقلاب اسلامی و در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از آن، آثار فاخری در حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری به چاپ رسیده است.

حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی افزود: با این حال و با توجه به عظمت روحی و معنوی شهدای والا مقام ناگفته‌های بسیاری از دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان که برگرفته از آموزه‌های حضرت امام (ره) و اهل بیت عصمت و طهارت و (ع) است باقی مانده که بایستی بیان شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر به این ناگفته‌ها توجه نشود تبدیل به نانوشته خواهند شد لذا ضرورت دارد که شاعران و هنرمندان ما با زوایای معرفتی دفاع مقدس آشنا شده و در این زمینه با تحقیق و تفحص مطالعات خود را بیشتر کنند تا بتوانند آثاری جامع و فاخر را در این حوزه پدید آورند. 

وی در ادامه گفت: بزرگداشت هفته دفاع مقدس می‌تواند نقشی بی‌بدیل در اشاعه و انتقال ارزش‌های فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی درمیان جوانان و نوجوانان داشته باشد. 

شایان ذکر است؛ در این همایش که با حضور خانواده‌های شهدا، ایثارگران و هنرمندان برگزار گردید، شاعران استان‌های لرستان، ایلام و خوزستان سروده‌های خود را در موضوعات هشت سال دفاع مقدس، شهادت و ایثار و ادبیات پایداری قرائت کردند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.