پرسپولیس _ شهر خودرو

روشن شدن موتور پرسپولیس در لیگ بیستم

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: پرسپولیس امروز با سیستم ۴_۴_۱_۱ در تقابل با سیستم ۴_۳_۳ شهر خودرو بازی را آغاز کرد، از ابتدای بازی، مالکیت توپ و نبض بازی در دست تیم میزبان بود و تیم شهر خودرو با تمرکز در نیمه زمین خودی سعی در بستن فضاها و در عین حال استفاده از ضد حمله ها داشت. از نکات مثبت تیم پرسپولیس درصد مالکیت توپ بالا و پاسهای کوتاه در هنگام تصاحب توپ و انجام پرس شدید و دوندگی زیاد در هنگام از دست دادن توپ بود.
نوع پرس پرسپولیس با تراکم بالا و در زمین حریف و انجام حمله سریع پس از گرفتن توپ است، تمرکز پرسپولیس در سمت چپ خود با حضور آقایی و عالیشاه بوده که ظاهرا بر اساس آنالیز کادر فنی از تیم شهر خودرو بوده و حملات زیادی از این سمت صورت گرفت که در یکی از این موقعیت ها حرکت عالیشاه از سمت چپ و ارسال توپ به تیر دوم و نقطه کور مدافعین حریف، به سیامک نعمتی رسید که با ضربه سر بدون دقت توپ به بیرون رفت.
در ادامه کار، موقعیت بسیار عالی نصیب آرمان رمضانی شد که با بی دقتی و اعتماد به نفس پایین توپ را به بیرون زد، ظاهرا آرمان رمضانی هنوز به جو تیم پرسپولیس عادت نکرده و این نکته به وضوح در ضربات پایانی این بازیکن دیده می شود که کادر فنی با درایت خود می بایست با دادن روحیه و فرصت مناسب به این بازیکن باعث شکوفا شدن توانایی های این بازیکن با کیفیت شوند.
ادامه حملات از سمت چپ پرسپولیس باعث بروز خطا و ضربه ایستگاهی در نزدیکی محوطه جریمه شهر خودرو شد که در دقیقه ۴۱ ارسال آقایی به تیر دوم با ضربه سر سید جلال حسینی همراه شد که کاپیتان با تجربه پرسپولیس توانست گل اول بازی را به ثمر برساند و تیم پرسپولیس را از بن بست عدم گلزنی خارج سازد و نیمه اول با برتری این تیم به پایان رسید.
نیمه دوم بازی با سرعت بالای تیم پرسپولیس و یورش همه جانبه این تیم آغاز شد و ظاهرا به تنها گل نیمه اول اکتفا نکرده و به دنبال افزودن به اندوخته های خود بودند که در ادامه بازی در دقیقه ۵۰ موقعیت بسیار خوب دیگری توسط آرمان رمضانی با عدم تمرکز کافی به بیرون زده شد تا کاندید اول تعویضی در نیمه دوم باشد.
بازی پس از گذشت دقایق ابتدایی از تب و تاب افتاد که در دقیقه ۶۶ امیری و پهلوان جایگزین آرمان رمضانی و عالیشاه شدند، با ورود پهلوان، سمت چپ پرسپولیس جان دوباره ای گرفت و حملات این تیم از این سمت شدت بیشتری گرفت که باعث ایجاد موقعیت های بیشتری بر روی دروازه شهر خودرو گردید.
در ادامه بازی، تیم پرسپولیس فشار بیشتری بر روی دروازه شهر خودرو آورد و موقعیت های خوبی ایجاد کرد. در دقیقه ۸۴ نفوذ خوب حامد سرلک در محوطه جریمه و پاس به عقب او به احمد نورالهی رسید که این بازیکن با نهایت فرصت طلبی از این موقعیت استفاده کرد و با نواختن شوتی ناگهانی گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند.
در دقیقه ۸۷ مهدی خانی و عبدی جایگزین بشار رسن و نعمتی شدند و باعث بیشتر شدن تحرک در خط حمله پرسپولیس گردیدند که در یکی از این حملات این بار از عمق تیم شهر خودرو، حامد سرلک بازیکن خوزستانی با شوتی فنی و بسیار زیبا گل سوم تیم خود را به ثمر رساند و بازی بسیار خوب خود را با گلی تماشایی تکمیل کرد.
از نکات فنی و جالب توجه تیم پرسپولیس می توان به دوندگی بسیار بالا، نوع پرس، تراکم بالای بازیکن ها و پاس های کوتاه و انتقال توپ روان و مناسب تیم پرسپولیس اشاره کرد که علاوه بر کم کردن خطرات بر روی دروازه خودی و اجازه ندادن به حریفان در ایجاد موقعیت بر دروازه خود، همزمان اقدام به بازی سازی و ایجاد موقعیت بر دروازه حریفان می کنند که تاکتیک بسیار موثر و مطلوبی در ادامه راه در لیگ برتر و فینال لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود. هرچند نباید از عدم گلزنی خط حمله این تیم و عدم وجود مهاجم با کیفیت و گلزن غافل ماند.

رسول عیودی
مربی و کارشناس فوتبال

مطالب پیشنهادی