گذر ۱۰۰ پرواز بر فراز آسمان پاییزی آبادان

عصر جنوب: مدیر فرودگاه آبادان از نشست و برخاست ۱۰۰ پرواز در هفته ابتدایی مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، محمدرضا رضایی ظهر امروز در بازدید از بخش‌های مختلف فرودگاه آبادان اظهار کرد: نشست و برخاست ۱۰۰ پرواز هفتگی در فرودگاه آبادان در سال‌های پیش بی‌سابقه بوده است. افزایش پروازهای شرکت‌های هواپیمایی در مسیرهای مشهد و تهران از دلایل عمده افزایش روند صعودی پروازهاست.

مدیر فرودگاه آبادان خاطرنشان کرد: این روند افزایش در حالی صورت گرفت که رشد پروازها نسبت به میانگین نشست و برخاست پروازها در هفته‌های پیش و مدت مشابه سال قبل جهش طولی را از ۷۱ پرواز به ۱۰۰ پرواز نشان داد.

رضایی با تاکید بر تلاش در راستای تداوم رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی در راستای افزایش پرواز در مسیرهای پذیرش شده توسط مسافران و مردم منطقه ادامه داد: رسیدن شمار پروازهای هفتگی فرودگاه آبادان به ۱۰۰ فروند بر قابلیت و ظرفیت این فرودگاه تاکید دارد.

وی با اشاره به عوامل تاثیرگذار در افزایش پروازها از جمله همجواری با مرز کشور عراق، گردشگران و زوار عراقی و اخذ مجوز نفوذ به خاک عراق، با توجه به استقبال منطقه از پروازها روند صعودی افزایش نشست و برخاست گفت: با همکاری شرکت‌های هواپیمایی مذاکرات با شرکت‌ها در راستای برقراری پرواز به کشورهای حوزه خلیج فارس و مسیرهای داخل کشور در حال انجام است.

مدیر فرودگاه آبادان عنوان کرد: در حال حاضر مقدمات برقراری پرواز به مقصد شارجه فراهم شده و بر اساس مجوز صادره فعالیت شرکت هواپیمایی ایرعربیه از بیستم مهرماه آغاز می‌شود.افزایش زمینه‌های سرمایه‌گذاری منطقه، توسعه و اجرایی کردن سیاست‌های گردشگری و زیباسازی و عمران شهری، رشد بی‌سابقه افزایش پرواز را ثابت و حتی ارتقا دهد.

فرودگاه آبادان در مسیرهای کیش، تهران، شیراز، اصفهان، بندرعباس، خارک و مشهد فعال است.


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.