امضای تفاهمنامه همکاری ایران و چین برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های آبفای خوزستان

عصر جنوب: معاون برنامه‌ریزی و بهبود مدیریت آبفای خوزستان گفت: به منظور احداث و تکمیل طرح‌های آب و فاضلاب استان خوزستان، تفاهمنامه همکاری میان ایران و چین به امضاء رسید.

علیرضا قرینه امروز اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه پنجم توسعه و لزوم توسعه مشارکت بخش خصوصی در احداث و تکمیل طرح‌ها و با توجه به رویکرد شرکت برای اتمام طرح‌های نیمه تمام تفاهمنامه همکاری به میزان ۵۰۰ میلیون دلار میان شرکت آبفای خوزستان و شرکت چینی منعقد شد.

وی با اشاره به کاهش ۴۶ درصدی اعتبار مصوب سال جاری آبفای خوزستان در بخش فاضلاب افزود: با توجه به روند کاهشی تخصیص اعتبارات عمرانی و رویکرد دولت مبنی بر کاهش وابستگی به اعتبارات دولتی در بودجه‌های سنواتی، استفاده از تمام راه‌ها و ظرفیت‌های قانونی ممکن نظیر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی داخلی و خارجی، فاینانس، اوراق مشارکت، خرید تضمینی و …. در دستور کار شرکت آبفای خوزستان قرار گرفت به نحوی که در حال حاضر آبفای خوزستان یکی از شرکت‌های پیشرو صنعت آب و فاضلاب کشور در این زمینه محسوب می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و بهبود مدیریت آبفای خوزستان خاطر نشان کرد: به موجب این تفاهمنامه که پس از اخذ مجوزهای لازم نهایی خواهد شد بخش عمده‌ای از طرح‌های آب و فاضلاب شهرهای استان عملیاتی می‌شوند که در این راستا حمایت و پشتیبانی شرکت مهندسی آبفا کشور و استانداری خوزستان می‌تواند راه‌گشا و مثمرثمر باشد.


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.