جلسه دولت با قوه‌قضاییه در مورد فیلترینگ و افزایش پهنای باند اینترنت

عصر جنوب: طی روزهای آینده مذاکرات فی‌مابین دو قوه مجریه و قضاییه برگزار خواهد شد تا به روش واحدی برای بحث فیلترینگ شبکه های اجتماعی و افزایش سرعت اینترنت برسیم که پس از انجام مذاکرات و به نتیجه رسیدن آنها در این خصوص اطلاع رسانی خواهیم کرد.

سخنگوی دولت از برگزاری جلسه‌ای فی مابین دولت و قوه‌قضاییه در آینده‌ای نزدیک در مورد بحث فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و افزایش پهنای باند خبر داد.

محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به خبرنگار ایلنا در خصوص فیلترینگ برخی از شبکه‌های اجتماعی و وعده رئیس جمهور در خصوص افزایش سرعت اینترنت و موضع قوه‌قضاییه در ارتباط با این دو مسئله، گفت: در نظام جمهوری اسلامی تفکر و رویکرد عملی برای تفکیک قوا وجود دارد و هر قوه می‌تواند از اختیارات قانونی خود استفاده کند. قطعا قوه قضاییه هر چه می‌گوید بر اساس اختیارات قانونی خودش است.

وی افزود: دولت نیز با اعتقاد به قانون مداری تلاش می‌کند طبق قانون عمل کند. در این خصوص حتما مذاکراتی صورت خواهد گرفت و آنچه که قانون به دولت اجازه می‌دهد را اجرایی می‌کنیم.

نوبخت گفت: طی روزهای آینده مذاکرات فی‌مابین دو قوه مجریه و قضاییه برگزار خواهد شد تا به روش واحدی برای بحث فیلترینگ شبکه های اجتماعی و افزایش سرعت اینترنت برسیم که پس از انجام مذاکرات و به نتیجه رسیدن آنها در این خصوص اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نوبخت در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا در خصوص اتمام پروژه‌های نیمه تمام و اینکه بخش خصوصی مدعی شده که این پروژه‌ها غیر اقتصادی است گفت: قطعا ما توقع نداریم که بخش خصوصی طرح‌های غیر اقتصادی را بر عهده بگیرد و دولت به هیچ وجه مسئولیت خود را در خصوص طرح‌های ناتمام فراموش نکرده وآن را بر دوش بخش غیر دولتی نخواهد گذاشت.

وی با اشاره به گزارشی که از طرح‌های عمرانی که تا پایان شهریرور ماه بررسی شده بود، گفت: بر این اساس تاکنون به طور کلی ۵۳ درصد از اعتبارات طرح‌های عمرانی محقق شده و اعتبارات طرح‌های عمرانی استانی صددرصد پرداخت شده است که این مسئله برای اولین بار است که اتفاق می‌افتد.

نوبخت اضافه کرد: تحقق اعتبارات طرح‌های عمرانی نسبت به سال قبل سه برابر افزایش داشته و این بسیار چشم گیر است. این برای اولین بار است که دولت جهت همراهی با فعالیت‌های خروج از رکود مستقیما در طرح‌های عمرانی سرمایه‌گذاری می‌کند.

سخنگوی دولت خاطر نشان‌کرد: من هر هفته به سفرهای استانی می‌روم و طی این مدت آثار رضایت را در مدیران اجرایی وپیمانکارانی که این طرح‌ها را انجام می‌دهند شاهد بودم. نباید فراموش کرد که این پرداخت‌ها در شرایطی انجام می‌شود که هنوز درآمدهای ما صددرصد محقق نشده است.

وی ادامه داد: ما برای پرداخت‌های خود نوعی مدیریت تخصیص داریم و شما شاهد خواهید بود که در سال جاری تا شش‌ماه آینده و یا کمتر شاهد افتتاح و بهره برداری تعداد قابل توجهی از طرح‌های ناتمام خواهیم بود.


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.