مدرسه دو کلاسه روستای تل بزان در اختیار آموزش و پرورش مسجد سلیمان قرار گرفت

عصر جنوب: دبستان دو کلاسه روستای ‘تل بزان’ از توابع شهرستان مسجد سلیمان که در قالب طرح برکت ساخته شده بود با آغاز سال تحصیلی جدید در اختیار اداره کل آموزش و پرورش لاستان خوزستان قرار گرفت.

جمشید فرح بخش مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان خوزستان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : عملیات اجرایی این طرح از فروردین ماه سالجاری آغاز و در شهریور ماه سالجاری به پایان رسید.

وی گفت : طرح یاد شده از طرحهای مقام معظم رهبری است که در مناطق محروم و کمتر برخوردار احداث شده و ظرفیت پذیرش ۴۰ دانش آموز در هر شیفت را دارد.

وی اضافه کرد: این طرح در زمینی به مساحت ۲۲۰ متر و زیر بنای ۱۰۰ مترمربع فضای آموزشی و ۸۰ متر محوطه بتنی در شهرک دامپروری و در روستای محروم ‘تل بزان’ مسجد سلیمان احداث شده است.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان خوزستان افزود : برای احداث این دبستان دو کلاسه مجموعا یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال هزینه شده است که مبلغ اینیک میلیارد ریال آن در قالب طرح برکت و ۴۵۰ میلیون ریال آن نیز از محل اعتبارات مشارکتهای عمومی تامین و هزینه شده است.

وی گفت : طرح برکت از طرحهای مقام معظم رهبری است که در قالب آن مدارسی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور احداث می شود تا دانش آموزان این مناطق نیز از تحصیل باز نمانند.

شهرک دامپروری روستای ‘تل بزان’ در۲۰ کیلومتری شهرستان مسجد سلیمان در شرق استان خوزستان قرار دارد.

این منطقه از مناطق روستایی و عشایری استان محسوب می شود که اغلب ساکنان آن به حرفه دامپروری و گاو داری مشغول هستند.

با آغاز سال تحصیلی جدید ۳۵ دانش آموز مقطع ابتدایی در این دبستان دو کلاسه مشغول به تحصیل شدند.


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.