لغو تعطیلی پنجشنبه ها به ضرر توسعه گردشگری خوزستان است

عصر جنوب: سخنگو و دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان لغو تعطیلی روزهای پنجشنبه ادارات را به ضرر توسعه گردشگری استان دانست.

مجتبی گهستونی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق اعلام استانداری خوزستان در خصوص لغو تعطیلی روزهای پنجشنبه ادارات و دستگاه های دولتی استان خوزستان، به نظر می رسد این اقدام به ضرر توسعه گردشگری استان خواهد بود زیرا با توجه به تمرکز و تاکید دولت و به ویژه استاندار بر رونق گردشگری، اگر اقداماتی به منظور ارتقای گردشگری در استان با جمعیتی بالغ بر چهار میلیون نفر صورت بگیرد دیگر نیازی به گردشگری خارجی و داخلی نداریم.

وی افزود: تنوع سلیقه گردشگری در مردم خوزستان آن چنان بالاست که می تواند باعث تحول در گردشگری استان شوند. به همین منظور نیاز است فرصتی برای آنها فراهم شود تا از تعطیلی های پنجشنبه و جمعه خود به نحو احسن بهره ببرند.

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان تصریح کرد: مردم استان خوزستان به علت برخورداری از شرایط آب و هوایی خاص و وجود مشکلات زیست محیطی بیماری های مختلف به دلیل شدت گرما، گرد و غبار و وجود آلودگی های محیطی در استان، نیاز به شرایطی برای رسیدن به آرامش دارند تا بتوانند بعد از یک هفته کاری سخت از تعطیلی پنجشنبه و جمعه خود استفاده مطلوب ببرند.

گهستونی اظهار کرد: یکی دیگر از نتایج نامطلوب لغو تعطیلی پنجشنبه ها در استان برای مردم این است که با لغو این تعطیلی، افراد نمی توانند برای استفاده از تعطیلات خود برنامه ریزی فصلی داشته باشند. تغییر مداوم ساعات، تغییر ساعات شروع و پایان کار روزانه ادارات و سازمان ها، تعطیل کردن و لغو تعطیلی پنجشنبه ها باعث می شود که مردم نتوانند به راحتی برای بهره گیری از تعطیلات خود برنامه ریزی اصولی داشته باشند.

وی ادامه داد: لغو تعطیلی پنجشنبه های ادارات با توجه به تعطیل بودن دانش آموزان و مدارس در این روز، مشکلاتی را برای خانواده ها به وجود می آورد زیرا دانش آموزان بعد از گذراندن یک هفته پرمشغله درسی انتظار دارند تعطیلی آخر هفته خود را با یک برنامه ریزی اصولی و در کنار خانواده بگذرانند که لغو تعطیلی پنجشنبه ها سبب ایجاد نارضایتی دانش آموزان و خانواده های آنها می شود.

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان بیان کرد: استان خوزستان به لحاظ آب و هوایی یک استان متنوعی است که دارای جاذبه های ناشناخته گردشگری و تاریخی بسیاری دارد و مردم استان می توانند با برنامه ریزی برای آخر هفته خود از کلیه نقاط استان بازدید کنند. از آنجا که به علت گرمای شدید استان خوزستان امکان تفریح و سفر درون استانی در نیمه اول سال برای مردم وجود ندارد به همین دلیل با توجه به تاکید مدام استاندار بر ارائه خدمات به مردم نیاز است شرایط سفر و تفریح مردم استان در نیمه دوم سال فراهم شود و بهتر است تعطیلی پنجشنبه ها به مردم برگردانده شود.

گهستونی افزود: با توجه به میزان نارضایتی، کرختی و بی انگیزگی در ادارات استان و گله مندی کارکنان ادارات از لغو تعطیلی پنجشنبه ادارات و سازمان ها لازم است در این خصوص تدبیری اندیشیده شود تا بتوان از وقت مفید کارکنان در طول هشت ساعت کاری استفاده بهینه کرد.

وی خواستار شد: استاندار این حق را به مردم برگردانده و در خصوص توسعه گردشگری استان نیز همکاری لازم را داشته باشد زیرا تعطیل بودن پنجشنبه و آخر هفته می تواند با فراهم کردن امکان سفر برای مردم استان سبب ایجاد اشتغال برای ۱۰ تا ۱۵ نفر در استان شود که این امر هم رضایتمندی در مردم و هم توسعه شغلی را به دنبال دارد.


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.