ابراز علاقمندی فرانسوی ها برای سرمایه گذاری در بندر امام(ره)

عصر جنوب: یک هیات سرمایه گذاری از فرانسه از نقاط مختلف مجتمع بندری امام خمینی(ره) و اراضی پشتیبانی آن دیدن، و برای سرمایه گذاری در این مجتمع بندری ابراز علاقمندی کرد.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، یک گروه سرمایه گذاری فرانسوی در سفر یک روزه به بندر امام به منظور آشنایی با موقعیت و مزیت های اقتصادی و بازرگانی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، بزرگ ترین بندر تجاری کشور، دیدن کرد.

هیات سه نفره فرانسوی به نمایندگی از طرف یک گروه سرمایه گذار بزرگ خارجی و با هماهنگی شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی و سازمان بنادر و دریانوردی به بندر امام خمینی(ره) سفر کرد.

این هیات علاوه بر دیدار با مدیرکل بنادر ودریانوردی خوزستان و روسای ادارات امور بندری و بازرگانی و بازاریابی، در خصوص مزیت ها، توانمندی ها و ظرفیت های سرمایه گذاری در این بندر گفت و گو کردند.

این گروه در دیدار خود، با ابعاد و جوانب مختلف سرمایه گذاری و ترانزیتی مجتمع بندری امام خمینی(ه) به لحاظ همجواری با کشور عراق و نزدیکی به مراکز جمعیتی، مصرفی و صنعتی درون کشور آشنا شدند.

در این دیدار مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان، منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) را از جمله بنادر پیشگام در زمینه سرمایه گذاری خارجی و داخلی، و مجموعه پروژه های بزرگ سرمایه گذاری در بخش های مختلف این مجتمع بندری را از مصادیق آن عنوان کرد.

‘سعدا… عبدالهی’ افزود: با جذب مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی، این مجتمع بندری توان آن را دارد به بزرگترین کانون پشتیبانی خدمات بندری و دریایی کشور مبدل شود.

۱۷ اسکله در بنادر خوزستان فعال بوده و ظرفیت پذیرش سالانه ۵۸میلیون تن کالا را دارند.

هم اینک از طریق بندر امام خمینی به عنوان بندر هاب و بزرگترین بندر تخصصی در تخلیه و بارگیری غلات کشور سالانه حدود ۹۰ درصد غلات مورد نیاز وارد می شود.


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.