زنگ بازگشایی مدارس در اندیمشک نواخته شد

عصر جنوب : همزمان با سراسر کشور زنگ بازگشایی مدارس و گرامیداشت هفته دفاع مقدس،با حضور جمعی از مسئولین شهرستان و استان، به نمایندگی از مدارس در دبیرستان دخترانه سمیه اندیمشک برگزار شد.

مراسم زنگ بازگشایی مدارس و گرامیداشت هفته دفاع مقدس روز سه شنبه اول مهر ماه ۹۳ ، با حضور فرماندار، شهردار اعضای شورای شهر، مسئول سنجش اداره کل ، روسای ادارات ،امام جمعه موقت شهرستان و جمعی از فرماندهان سپاه، نیروی انتظامی ، فرهنگیان و دانش آموزان در دبیرستان دخترانه سمیه برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران، سپهریان مدیرآموزش و پرورش اندیمشک ضمن خیر مقدم، سال تحصیلی جدید را به فرهنگیان و دانش آموزان تبریگ گفت و پیرامون مسائل آموزش و پرورش مطالبی رابیان نمود.

مدیر آموزش و پرورش اظهارکرد: صاحبنظران علوم تربیتی، جامعه شناسی و روانشناسی آموزش و پرورش را محور توسعه می دانند چرا که این نهاد با آینده سازان کشور سر و کار دارد و راه پیشرفت کشور را اصلاح آموزش و پرورش دانسته و بزرگترین نعمت آموزش و پرورش را مردمی بودن آن عنوان کردند.ایشان علم و ایمان را فاکتور های انسان های پیشرفته دانست و گفت: آموزش و پرورش محلی است که می تواند به بهترین نحو ممکن روح دانش و ایمان را در افراد پرورش دهد.وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کردند : هر جامعه مفاخری دارد ، تکیه گاهی دارد ، بزرگترین افتخار ما شهدا هستند که درس نفی استکبار و اثبات استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی را به ما یاد دادند.سپهریان در ادامه گزارشی از وضعیت بازگشایی مدارس ارانه کرده و از حمایتهای آقای مهندس گودرزی ، فرماندار محترم و زحمات شهرداری تشکر کرده و خطاب به دانش آموزان گفتند : در قبال زحمات مسئولین شما مسئول هستید ، عادت به سخت کوشی داشته باشید و پرسشگری را سرلوحه کار خود قرار دهید .

در ادامه حاج آقا مهدوی امام جمعه موقت ضمن اشاره به اهمیت آموزش و پرورش وتربیت مدیران آینده کشور در خانواده و آموزش و پرورش گفت: شخصیت بچه ها در خانه و مدرسه ساخته می شود ؛ پس معلمین باید با دلسوزی و علاقه مندی و اخلاق و محبت و تکریم دانش آموزان ، به شکل گرفتن شخصیت بچه ها کمک کنند. تا مدیران آینده دارای شخصیت های مثبت جامعه باشند و بتوانند با هیج ، همه چیز بسازند.

در این مراسم بصورت نمادین ، زنگ بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید ، زنگ انضباط اجتماعی ، زنگ دفاع مقدس و زنگ تقوا به صدا درآمد.

مهندس گودرزی ، فرماندار شهرستان اندیمشک در ادامه مراسم  ضمن تبریک شروع سال تحصیلی جدید با بیان اینکه مسیر توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش می گذرد، آموزش و پرورش را اصل و اساس توسعه کشور دانست و افزود: اگر قرار باشد شاهد توسعه کشور باشیم باید تاکید زیادی بر این بخش داشته باشیم.مقام ارشد اجرایی شهرستان از دانش آموزان به عنوان سرمایه های کشور یاد کرد و گفت: با برنامه ریزی و هزینه کردن در این بخش می توانیم شاهد پیشرفت روز به روز استان و کشور باشیم.این مراسم با سخنرانی آقایان مریدی ، مسئول سنجش و ارزشیابی اداره کل ، کروندی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اندیمشک و اهدا شاخه گل توسط مسئولین به تک تک دانش آموزان دبیرستان سمیه پایان یافت .

آقای سپهریان در پایان از عوامل اجرایی، مدیر و کارکنان و دانش آموزان دبیرستان سمیه قدردانی نمود.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.