آغاز تامین پایدار ۲۰۰ تن خوراک گاز اتان پتروشیمی امیرکبیر/ فاز دوم عملیات تامین خوراک به ۴۰۰ تن در روز می رسد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: دبیر کمیته تامین خوراک شرکت پتروشیمی امیرکبیر گفت: با حمایت های مدیریت عامل و اهتمام متخصصان جوان و توانمند شرکت عملیات تامین پایدار روزانه ۲۰۰ تن خوراک گاز اتان آغاز می شود.

سید عارف موسوی نسب با اعلام خبر آغاز عملیات تامین پایدار خوراک گاز اتان در پتروشیمی امیرکبیر اظهار داشت: پروژه تامین خوراک اتان در این شرکت شامل ۲ بخش سایت فشرده سازی و سایت تقلیل فشار می باشد که کلیه عملیات طراحی،  تامین، احداث، نصب و راه اندازی در هر دو سایت توسط شرکت پتروایرانیان انجام گرفته است.

وی افزود: گاز اتان پس از بارگیری در از طریق حمل با جامبو کانتینر از گنگان به بندرماهشهر منتقل می شود و در این سایت بعد از تقلیل فشار به کوره های گازی ارسال می شود، که با توجه به ظریب بالای تبدیل اتان به اتیلن و قیمت ارزان آن نسبت به خوراک مایع پیش بینی افزایش سودآوری قابل ملاحظه ای برای شرکت با انجام این عملیات متصور هستیم.

رئیس اداره تامین خوراک شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ادامه با اشاره به عقد قراردادهایی با شرکت های توانمند داخلی برای انجام این عملیات خاطرنشان کرد: در سایت تقلیل فشار نیز، شرکت پتروایرانیان در چند فاز و طی قراردادهایی با چندین شرکت، عملیات civil را آغاز کرده اند که در این میان شرکت ظحی صنعت عملیات civil بر عهده درد.

موسوی نسب ادامه داد: طراحی و مهندسی سایت تقلیل فشار با شرکت آکام صنعت و همچنین تامین و نصب تجهیزات عملیات piping نیز به شرکت پترواشکان کارون سپرده شده است.

مسئول پروژه سایت فشرده سازی و سایت تقلیل سازی به زمان پیشرفت این پروژه در ماه جاری اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود در هفته سوم آبان ماه عملیات نصب تجهیزات صورت پذیرد که با انجام این عملیات شاهد پیشرفت و نقطه اوج پروژه و تاثیرات آن بر تولید شرکت خواهیم بود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود بعد از این عملیات که بین ۱۰ الی ۱۴ روز به طول می انجامد، پس از آن عملیات های پیش راه اندازی و راه اندازی را پیشرو خواهیم داشت.

موسوی نسب با اشاره به ادامه تلاش ها برای انجام عملیات لجستیکی جامبو کانتینرها عنوان کرد: با هماهنگی ادارات مربوطه و جلسه مهم هفته گذشته در تاریخ ۹۸/۸/۸ با حضور مدیرعامل محترم شرکت، تیم کامل طراحی و مهندسی شرکت پتروایرانیان و تیم کامل مدیریتی و مهندسی شرکت متشکل از مدیریت محترم شرکت؛ روسای محترم خدمات فنی، بهره برداری و کارخانه الفین، همکاران مهندسی عمومی و مهندسی فرآیند و همکاران محترم تعمیرات و HSE کلیه موارد و مشکلات فنی بررسی شد.

رئیس اداره تامین خوراک ادامه داد: همچنین نقشه های P&ID و موارد مباحث سیستم برق و همچنین مباحث مربوط به تردد جامبو کانتینرها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راه کارها و تصمیمات نهایی به شرکت پتروایرانیان ابلاغ شد.

دبیر کمیته تامین خوراک با بیان اینکه در فاز نخست این پروژه موفق به دریافت  ۲۰۰ تن خوراک در روز خواهیم بود اظهار داشت: با توجه به موضوع عدم دریافت اتان از بندرامام، امیدواریم در فاز اول به میزان ۲۰۰ تن در روز و در فاز دوم در ۳ ماه آینده که تمهیدات آن اندیشیده شده و عملیات خرید و طراحی و نصب انجام شده؛ به ظرفیت ۴۰۰ تن خوراک دریافتی در روز برسیم.

وی تاکید کرد:این پروژه برای اولین بار در سطح ایران در حال انجام است که مطمئنا به لحاظ سودآوری و  خودباوری متخصصین ایرانی مصداق جمله معروف ایرانیان “ما می توانیم” می باشد.

موسوی نسب در پایان عنوان کرد” در صنعت نفت ایران نام پتروشیمی امیرکبیر همواره تداعی کننده سازمانی با نیروهای جوان، با انگیزه و خلاق می باشد که بدون شک آرزوی هر سازمانی بهره مندی از این سرمایه ارزشمند است.

مطالب پیشنهادی