توجه مضاعف به مناطق محروم خوزستان در دستور کار استانداری است

عصر جنوب: استاندار خوزستان گفت: علت برگزاری آغاز سال تحصیلی در منطقه غیزانیه اهواز، توجه بیشتر به مناطق محروم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسن مقتدایی صبح امروز در مراسم نمادین نواختن زنگ استانی آغاز سال تحصیلی ۹۳ ـ ۹۴ که همزمان با سراسر کشور در دبستان دخترانه ستایش غیزانیه (آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز) برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شاکریم که فرصتی ایجاد شد و عمری باقی ماند که سال تحصیلی را در یکی از نقاط ویژه استان خوزستان آغاز کنیم.

وی با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به همه دانش‌آموزان عنوان کرد: انتظار می‌رود که دستگاه‌های دولتی، خیرین، مردم و اولیای دانش‌آموزان در کنار همه کمک‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت، امکاناتی فراهم کنند و کاری انجام دهند تا شأن و منزلت معلمان و جامعه فرهنگی و همچنین دانش‌آموزان به عنوان امانت‌هایی در دست ما، حفظ شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه علت برگزاری آغاز سال تحصیلی در این منطقه، توجه بیشتر به مناطق محروم است خاطر نشان کرد: در مکانی هستیم که بزرگترین مخزن نفتی کشور قرار دارد، اما با این وجود شرایط مردم و جامعه دانش‌آموزی این منطقه مطلوب نیست؛ می‌خواهیم بگوییم این نقطه محروم نیست، بلکه مانند همه مناطق استان خوزستان مظلوم است.

مقتدایی تصریح کرد: امسال حتی پیش از ابلاغ مسئولان بر اساس برنامه‌ریزی استان، برنامه‌هایی تنظیم شد که از تمام امکانات و استعدادهای استان، در بخش مردمی و دولتی، برای فراهم کردن شرایط ویژه به‌منظور استقرار دانش‌آموزان در مدارس استفاده و در کنار این برنامه‌ریزی‌ها باید به وضع معلمان نیز رسیدگی شود.

وی بیان داشت: انتظار از جامعه فرهنگی این است که به گونه‌ای با کمبودها و محدودیت‌ها برخورد کنند که رافع مسئولیت آن‌ها نباشد؛ زیرا وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم نحوه تعامل جامعه فرهنگی با دانش‌آموزان به‌گونه‌ای دیگر و به شکلی عاطفی برقرار می‌شد.

این مسئول گفت: البته با همت شورای آموزش و پرورش استان جایگاه استان از نظر تجهیزات و امکانات سخت‌افزاری و همچنین سطح آموزشی و ارتقای تحصیلی متفاوت با سال‌های گذشته و حداقل شرایط فعلی خواهد شد؛ اما انتظار از خانواده‌ها ارتباط بیشتر با مدارس است.

استاندار خوزستان متذکر شد: آموزش و پرورش شاید به لحاظ قانونی مجاز نباشد، به طور رسمی امکاناتی از خانواده‌ها مطالبه کند ولی قطعا خود خانواده‌ها باید در این جهت همت کنند؛ البته این انتظار از مناطق محروم وجود ندارد.


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.