سردار صفوی: سپاه نباید در هیچ حزب و جناح سیاسی دخالت کند

عصر جنوب: سپاه نباید در هیچ حزب و جناح سیاسی دخالت کند. این منعی است که هم امام بزرگوار و هم مقام معظم رهبری نسبت به آن دستور داده اند. این یک دستور شرعی هم است که در هیچ یک از جناح بندی های داخلی یا له یا علیه هیچ کاندیدایی نباید شرکت کند. سپاه یک ارگان ملی است و فراتر از جناح های سیاسی کشور است. شان سپاه شان نظام جمهوری اسلامی است. سپاه می خواهد کل کشور، انقلاب و قوای سه گانه را حفظ کند. شان سپاه، شان همه ملت ایران است.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: سپاه در بخش سازندگی خدمات بزرگی را به ملت ما انجام داده است. به گزارش خبرآنلاین، گزیده اظهارات سردار رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا و فرمانده سابق سپاه پاسداران در ویژه برنامه شناسنامه به شرح زیر است:

ما عقب ماندگی های بزرگی در بخش های زیرساختی داریم. الان در بخش راه آهن واقعا مشکل داریم. ۱۰ سال بیشتر است که ما می خواهیم جاده تهران به شمال را بسازیم. هنوز مصلای تهران تمام نشده است. من هر وقت به نماز جمعه می روم رنج می برم. چون در تابستان مردم باید زیر آفتاب باشند و در زمستان نیز زیر برف و باران. سپاه پاسداران برای کمک به دولت ها و کمک به ملت در سازندگی کشور از نبوغ خود استفاده می کند.

سپاه نباید در هیچ حزب و جناح سیاسی دخالت کند. این منعی است که هم امام بزرگوار و هم مقام معظم رهبری نسبت به آن دستور داده اند. این یک دستور شرعی هم است که در هیچ یک از جناح بندی های داخلی یا له یا علیه هیچ کاندیدایی نباید شرکت کند. سپاه یک ارگان ملی است و فراتر از جناح های سیاسی کشور است. شان سپاه شان نظام جمهوری اسلامی است. سپاه می خواهد کل کشور، انقلاب و قوای سه گانه را حفظ کند. شان سپاه، شان همه ملت ایران است.

پاسداران ما باید بینش سیاسی داشته باشند در غیر این صورت نمی توانند از انقلاب اسلامی دفاع کنند. اصلاتفاوت ما با سایر نیروهای مسلح در اندیشه سیاسی است.

من دخالت ارگان سپاه را در مسائل سیاسی کاملاً رد می کنم. عناصری از بسیجی های ما ممکن است در جاهایی علاقه مندی داشته باشند حتی تخلفاتی کرده باشند. بسیج مانند سپاهی ها تابع ما نیست. بسیج ممکن است در جاهایی خطاهایی بکند. ممکن است برخی افراد سپاه موضع گیری های سیاسی بکنند که بعضا هم اشتباه است. در همین انتخابات امسال، در فروردین ماه که ما به دیدن حضرت آقا رفتیم، خطاب به همه فرمانده ها اعلام کردند به هیچ وجه حق ندارند و بعد هم ابلاغ رسمی کردند.

فتنه ۷۸ ترکیبی از عناصر داخلی بود که بعد هم رسانه های خارجی برآن سوار شدند. یک هفته طول کشید و تهران را به آتش کشیدند. برخی از عناصر دولتی در این فتنه دخالت داشتند. برخی عناصر در مجلس دخالت داشتند و تحریک می کردند. برخی از عناصر دولت مانع ورود سپاه شدند. چون یک هفته طول کشید. طبق مصوبه شورای امنیت ملی اگر نیروی انتظامی قادر نباشد آرامش و امنیت را برقرار کند سپاه باید مسوولیت را بپذیرد. ولی وزیر کشور و رییس جمهور آن زمان مخالف ورود سپاه بودند. آقای دکتر روحانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفتند که بعد از یک هفته مسوولیت را به سپاه واگذار کنند.

وقتی مسوولیت به سپاه واگذار شد بعد از چند ساعت بدون هیچ خونریزی مساله تمام شد. من به تمام پاسداران و نیروی انتظامی دستور دادم. وقتی مسوولیت به سپاه واگذار می شود نیروی انتظامی هم در کنترل سپاه قرار می گیرد. من به آنها دستور دادم که هیچ نوع اسلحه یی را به کار نگیرند. بنابراین بدون اینکه یک نفر کشته شود ظرف چند ساعت آرامش و امنیت برقرار شد. خسارت جانی به وجود نیامد اما خسارت سیاسی وجود داشت.

سال ۷۸ مساله فقط در تهران بود اما در سال ۸۸ به استان های دیگر هم سرایت کرده بود. فتنه ۷۸ ظرف یک هفته تمام شد اما ۸۸ چند ماه طول کشید. در سال ۸۸ خارجی ها بسیار ورود پیدا کردند و تیم داخلی و خارجی با هم یک ارتباطاتی داشتند. بسیاری از عناصر داخلی یک خیانت مسلم کردند. صبر حضرت آقا برای من خیلی مهم بود. یک رهبر صبور، خردمند و دوراندیش بود. اگر این اتفاق در امریکا و انگلیس هم می افتاد نیروهای امنیتی دخالت می کردند. امنیت یک کشور چیزی نیست که خدشه دار شود. وقتی که امنیت کشورها و حکومت ها به خطر می افتد قوی و شدید برخورد می کنند. چه ایران، چه امریکا و چه فرانسه، بحث امنیت بحث مهمی است.

اگر بعد از جنگ کشور ما توانسته ده ها سد بسازد، جاده های زیادی را احداث کند، شش فاز در منطقه عسلویه باید ساخته می شد، یا کارهای بزرگ سازندگی که در کشور ما انجام شده مانند احداث لوله های آب، گاز، اتوبان های بزرگ و سد های بزرگ به خصوص در مناطق مرزی که یک سری مسائل امنیتی خاص دارد و پیمانکاران حاضر نبودند در مناطقی حضور پیدا کنند که یک مقدار مسائل خاص دارد. سپاه در بخش سازندگی خدمات بزرگی را به ملت ما انجام داده.

امریکایی ها و صهیونیست ها دو دشمن بزرگ ایران هستند. در این ۳۴ سال که از انقلاب اسلامی می گذرد، البته اسراییلی ها و انگلیسی ها خیلی خبیث تر هستند. یعنی در خیلی از جاها انگلیسی ها به امریکایی ها خط می دهند. انگلیس سابقه تاریخی در ارتباط با ایران، عراق و افغانستان دارد و این منطقه دست انگلیسی ها ست. آنها بسیار پیچیده عمل می کنند و بعضی وقت ها عقل امریکایی ها را اینها به دست می گیرند. امریکایی ها قدرت، زور و اقتصاد قوی دارند. قدرت نظامی قوی ای هستند.

تا زمانی که امریکایی ها، تعهد ندهند که به دنبال براندازی ایران نیستند و این تحریم ها را از سر ایران برندارند ما مشکل داریم. محور اصلی این تحریم ها امریکاست.


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.