استاندار مقتدایی به وزیر صنعت: آن قدر که سینه چاک می کنید برای این دلال و آن نمایندگی خودرو، به فکر مردم خوزستان باشید

عصر جنوب: دکتر مقتدایی از همان ابتدای ورود به استانداری خوزستان نشان داد که وزرای دولت تدبیر و امید از نیش سخنانش در امان نیستند. در ماجرای انتصاب رییس دانشگاه جندی شاپور اهواز این امر مشهود بود و انتقادات فراوانی را به دلیل نحوه انتصاب دکتر ایدنی و بی خبری مجموعه استانداری، روانه وزیر بهداشت کرد و به همین دلیل پایش به جلسه هیات دولت باز شد و سرانجام نیز از تصمیم وزیر تمکین کرد.
البته انتقاد از وزرای دولت روحانی به همین جا ختم نشد و ۱۲ شهریور ماه، وزیری دیگر آماج تیرهای نقد مقتدایی قرار گرفت. استاندار خوزستان که دل پری از مواضع وزیر صنعت داشت “همایش برنامه ریزی پیرامون جلوگیری از مهاجرت روستایی”را فرصتی مغتم شمارد و بی پرده با وزیر سخن گفت.

در ۱۲ شهریور ماه، مقتدایی سخنانی گفت که چندان به مذاق نعمت زاده وزیر صنعت و معدن خوش نیامد. وی گفت که آقای نعمت زاده یک حرفی زد که برای من عجیب بود. بنده وی را پدر صنعت کشور می دانستم اما در این مسئله تردید کرده ام. تا کی باید تعلق خاطر به یک تولید ملی به ضرب و زور یا با ایجاد محدودیت باشد چرا نباید با ایجاد رقابت این امر اتفاق بیفتد؟ آن قدر که سینه چاک می کنید برای این دلال و آن نمایندگی واردکننده خودرو، به فکر مردم خوزستان باشید چرا هیج کس نمی گوید چرا این همه ماشین های چینی از کامیون گرفته تا سواری وارد این کشور می کنید این واردات دست چه کسانی است؟

مقتدایی در این نشست به خودروهای منطقه آزاد اروند نیز اشاره کرد و گفت که : ما یک تصمیمی گرفتیم در بحث آزاد کردن تردد ماشین های پلاک اروند در کل خوزستان. به وزیر صنایع گفته ام بخشنامه کرده ایم و بر انجام اینکار اصرار داریم و حتما انجامش خواهیم داد. چرا مردم خوزستان که در مظلومیت زندگی می کنند حق استفاده از این امکان را نباید نداشته باشند؟ باید کاری کنیم سرمایه گذار محکم به مرزها برود نه اینکه امکانات را سمت مرکز ببریم تا آنقدر جمعیت متراکم شود و برای تامین آبش استان های دیگر مصیبت بکشند…

قطعا فشار از بالا (بخوانید وزارت صنعت و معدن) برای” لغو تردد خودروهای منطقه آزاد اروند ” موجب شد تا استاندار در این روز این گونه سخن بگوید. ۱۳ روز پس از اظهارات دکتر مقتدایی، هیات دولت تشکیل جلسه داد و تردد خودروها در کل خوزستان را مغایر با قانون دانست و اعلام کرد : تردد خودروها با پلاک مناطق آزاد صرفا در محدود این مناطق مجاز است …

استاندار خوزستان در این زمینه هر آنچه از دست اش بر می آمد برای دفاع از منافع استان و مردمانش انجام داد و از این پس و با ابلاغ مصوبه “منع تردد” نقش نمایندگان خوزستان باید بیش از پیش برجسته شود تا با کشاندن وزیر صنایع به مجلس و سوال از او و حتی استیضاح ، نگذارند چنین اجحافی در حق خوزستانی ها روا داشته شود.


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.