فولاد قابل‌قبول‏، استقلال‌خوزستان در خطر، نفت‌مسجدسلیمان بدون بحث!

عصر جنوب: ابراهیم قاسم‌پور به تحلیل عملکرد هر سه نماینده خوزستان تا پایان هفته نهم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور پرداخت.

این مربی خوزستانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فکر می‌کنم نتایجی که فولاد کسب کرده قابل قبول بوده است و مانند گذشته روند رو به رشدی داشته است. البته اکنون زود است که قضاوت کنیم ولی در کل نتایج قابل قبولی کسب کرده است.

وی درباره این که فولاد علی رغم جایگاه خوبی که جدول دارد ولی در بخش گلزنی خیلی موفق نبوده است، گفت: فولاد یکسری از بازیکنانش را از دست داد و البته نفراتی را جایگزین کرد و شاید تا هماهنگی بیشتری حاصل شود، زمان ببرد. مربی این تیم نیز تغییر کرده است که این موضوع نیز در این زمینه تاثیرگذار است.

قاسم‌پور خاطر نشان کرد: با توجه به این که فولاد طی این ۹ هفته، هشت گل به ثمر رسانده است، نشان می دهد در هر بازی کمتر از یک گل زده است که به نظرم خط حمله این تیم آن چنان زهردار عمل نکرده است و شاید کارایی خود را ندارد و با مشکل مواجه است و البته مربی و بازیکنان جدید هم تاثیرگذار است و ان‌شاءالله در ادامه لیگ بتوانند نواقص خودشان را برطرف کنند و به شرایط عادی برگردند.

وی افزود: اگر فولاد چنین مشکلی را در بخش گلزنی از سال گذشته هم دارد، نشان می دهد که کماکان این مشکلش حل نشده است یا در جذب چند بازیکن گلزن با مشکل مواجه بوده است. البته بیشتر تیم های ما با مشکل گلزنی مواجه هستند و اصلا می توان گفت فوتبال ما با این مشکل رو به رو است و فقط مشکل تیم فولاد نیست. خیلی از تیم ها نیز از سیستم آقای کی روش در جام جهانی استفاده می کنند که این موضوع می تواند در این مشکل تاثیرگذار باشد.

این پیشکسوت فوتبال کشور در خصوص عملکرد تیم دفاعی فولاد گفت: فولاد سال گذشته نیز جزو تیم هایی بود که گل کمتری دریافت کرد و فکر می کنم کماکان این نکته مثبت شان را حفظ کرده اند و البته یکی از دلایل این که گل کمی هم دریافت کرده اند، این است که مهاجم‌های تیم های دیگر نیز مانند تیم فولاد گلزن نیستند.

وی درباره صحبت اسکوچیچ درخصوص نیاز این تیم به یک هافبک بازی‌ساز مانند بختیار رحمانی، عنوان کرد: من از نزدیک شاهد تمرینات و نفرات این تیم نیستم ولی اگر اسکوچیچ اذعان دارد که به یک هافبک بازی‌ساز مانند بختیار رحمانی نیاز دارد با توجه به این که به تیم اشراف دارد، حتما این مشکل وجود دارد که می گوید به هافبک بازی‌ساز نیاز داریم.

قاسم‌پور در پیش‌بینی‌اش از جایگاه فولاد در فصل چهاردهم گفت: من فکر می کنم فولاد کماکان جزو تیم های بالای جدول بماند. البته در فوتبال اتفاقات بسیاری رخ می دهد که قابل پیش‌بینی نیست ولی فولاد این پتانسیل را دارد که جزو مدعیان باشد. فولاد اکنون مدعی قهرمانی است و در ادامه هم می تواند باشد. در یک نگاه کلی تا این جای مسابقات عملکرد فولاد راضی‌کننده بوده است.

وی در ادامه در ارزیابی‌اش از عملکرد تیم استقلال خوزستان طی ۹ هفته گذشته، عنوان کرد: عملکرد این تیم تاکنون خوب نبوده است. این تیم کماکان مانند سال گذشته با مشکل مواجه است و جذب نکردن بازیکنان شاخص در پست های مختلف باعث شده که این تیم مانند سال گذشته با مشکل مواجه باشد. به هر حال انتظار بیشتری از این تیم می رفت. بضاعت ویسی و تیمش با توجه به سرمایه‌گذاری‌ای که کرده اند، حتما بیشتر از این نبوده است که بازیکنان بهتری جذب کنند.

این مربی فوتبال کشور در پاسخ به این سوال که با توجه به این که استقلال خوزستان در بیشتر بازی هایی که انجام داده، دریافت‌کننده گل اول بوده است شما این مشکل را ناشی از چه می دانید؟ گفت: این نشان می دهد که خط دفاعی این تیم مستحکم نیست. استقلالی ها پس از این که گل اول را دریافت می‌کنند، هجومی می شوند که بازی یا مساوی می شود یا نهایتا شکست می خورند. به هر حال نتایجی هم که به دست آمده است خیلی خوب نیست. البته نظراتی که من می دهم نمی تواند خیلی منطقی باشد، چرا که من از دور شاهد این تیم هستم. به هر حال با توجه به این که استقلال خوزستان گل زیادی نزده و گل هم دریافت کرده است و این گل ها را در دقایق ابتدایی بازی خورده است، نشان می دهد که هنوز در انضباط تیمی یا کار دفاعی هماهنگ نیستند.

وی خاطر نشان کرد: به هر حال یکی از دلایلی که باعث می شود که این تیم بلافاصله پس از این که گل می‌زند، گل دریافت می کند، این است که تیمی که باخت می آورد و از پیروزی دور می شود، مداوم استرس این را دارد که الان گل می خوریم و این موضوع باعث مشکلات روحی – روانی می شود و می تواند در عملکرد تیم تاثیرگذار باشد. به هر حال جوان بودن و بی تجربگی بازیکنان هم می تواند در گل نزدن شان موثر باشد. مشکل گل زنی را از قدیم بیشتر تیم ها دارند که موقعیت به دست می آورند ولی آن ها را به گل تبدیل نمی کنند. در کل عوامل بسیاری برای گل زدن از جمله شم گلزنی تاثیرگذار است. گل زنی به یکسری فاکتورها نیاز دارد.

قاسم‌پور درباره تغییرات بسیار این تیم نسبت به سال گذشته، گفت: این موضوع نیز در نتیجه گیری تیم صد درصد تاثیرگذار است. تیمی که یکی دو بازیکن خود را از دست می دهد با تیمی که ۱۳، ۱۴ بازیکن خود را از دست می دهد، متفاوت است. البته بازیکنانی که از سال گذشته از تیم خارج می شوند، نشان می دهد که کیفیت لازم را برای ادامه کار ندارند. خود ویسی سال گذشته در تیم بود و امسال هم هست و طبیعی است که با توجه به این موضوع، نفرات جدیدی را جایگزین می کند و حتما باید به ضعف های سال گذشته تیم پی برده باشد و باید توانسته باشد امسال این ضعف ها را ترمیم کند. فکر می کنم استقلال خوزستان باید بتواند نسبت به سال گذشته عملکرد بهتری را ارایه دهد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به نتایجی که استقلال خوزستان کسب کرده است، آیا خطر سقوط این تیم را تهدید می‌کند؟ خاطر نشان کرد: بله، چرا که فراز و نشیب بسیاری وجود داشته است، نتایج خیلی قابل قبول نیست و باید هر چه زودتر به فکر چاره ای باشند.

این مربی فوتبال در ادامه درباره عملکرد نفت مسجدسلیمان، گفت: تیمی که انتهای جدول است عملکردش مشخص و ضعیف بوده است. نتایج نشان می دهد این تیم مشکلات بسیاری در خطوط مختلف دارد. این تیم برد ندارد و گل های زیادی دریافت کرده و کم هم گل زده است. ۲ گل زده و ۱۴ گل خورده یعنی این تیم هیچ چیزی برای بحث کردن ندارد.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز نفت آبادان با چنین مشکلاتی مواجه بود؛ تیم خوب بود ولی متاسفانه پول به موقع نرسید ولی خوشبختانه امسال برای این تیم هزینه می شود. نفت مسجدسلیمان هم ممکن است یکسری مشکلات مالی داشته که نتوانسته بازیکنان بهتری جذب کند یا مشکل برنامه ریزی و مدیریتی داشته است. به هر حال تیمی که دچار این وضعیت می شود، یکسری مشکلات گریبان‌گیر آن است. خوشبختانه تیم نفت مسجدسلیمان که سابقه طولانی در فوتبال ایران و خوزستان دارد، به لیگ برتر رسید و می طلبید با توجه به این که پس از چندین سال به لیگ برتر راه پیدا کرد، تیم را خیلی قوی تر می بستند و سرمایه گذاری بیشتری برای ماندگاری در لیگ انجام می دادند.

قاسم‌پور بیان کرد: به هر حال چنین کاری انجام نشد و اکنون در کوران مسابقات می گویند چکار کنیم، چه کار نکنیم؟ مگر در نیم‌فصل می توانند چند بازیکن جذب کنند؟ آیا بازیکنی هست که بتواند مشکل این تیم را حل کند؟ آیا با توجه به این که از ابتدای فصل نتوانستند پول تزریق کنند، اکنون می توانند این کار را انجام دهند؟ ما ایرانی ها عادت کرده ایم یک روز از ۱۰۰ تومان نمی گذریم ولی یک روز می خواهیم تمام زندگی مان را بگذاریم و نمی دانم باید در این خصوص دیگر چه گفت.

وی خاطر نشان کرد: با این وضعیتی که من می بینم اصلا امیدواری به بقای تیم نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر نیست. این تیم برد ندارد، دو گل زده و ۱۴ گل خورده است، پس نمی توان به چیزی امیدوار بود. البته بقا در لیگ نشدنی نیست ولی سخت است.

پیشکسوت فوتبال خوزستان در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به ۹ هفته سپری شده در لیگ چه تیم هایی را مدعی قهرمانی می دانید؟ گفت: تیم هایی که سال گذشته بالای جدول بودند، امسال هم مدعی هستند که می توان از فولاد، تراکتورسازی، استقلال تهران و سپاهان نام برد. البته پرسپولیس تاکنون خوب ظاهر نشده است و با توجه به سابقه، بازیکنان خوب و تماشاگرانی که دارد، دست‌اندرکاران فوتبال به نوعی خیلی دوست ندارند که به سراشیبی بیفتند و به نظرم این تیم نسبت به آن تیم هایی که اشاره کردم، شانس کمتری برای مدعی بودن دارد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.