استاندار ممنوعیت تردد خودروهای پلاک اروند در خوزستان را تکذیب کرد

عصر جنوب: استاندار خوزستان ممنوعیت تردد خودروهای پلاک اروند در شهرهای استان خوزستان را شایعه دانست و این امر را تکذیب کرد.

عبدالحسن مقتدایی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: به عنوان نماینده دولت در استان خوزستان، ممنوعیت خودروهای پلاک اروند در سایر شهرهای استان خوزستان را شایعه ای بیش نمی دانم و مردم از بابت تردد خودرهایشان در همه شهرهای استان خوزستان نگرانی نداشته باشند.

وی افزود: خبرهایی که در این خصوص در روزهای گذشته در بین شهروندان منتشر نشده و باعث نگرانی آنها شده صحت ندارد زیرا بخشنامه ای که در این خصوص گفته می شود که صادر شده است ربطی به ممنوعیت تردد خودروهای پلاک اروند ندارد.

مقتدایی توضیح داد: دولت راجع به سرزمین مادری مصوبه صادر کرده است و سازمان منطقه آزاد اروند طبق قانون این مجوز را صادر کرده که خودرهای پلاک اروند در همه شهرهای استان تردد کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر ممنوعیت تردد خودروهای پلاک اروند در بین شهروندان خوزستانی منتشر شده که باعث نگرانی مردمی که اقدام به خرید این خودروها در سایر شهرهای استان به غیر از آبادان و خرمشهر کرده اند، شده است.

خودروهای خارجی دارای پلاک اروند در ابتدای راه اندازی این منطقه، تنها امکان تردد در این دو شهر را داشتند و برای خروج از محدوده این دو شهر ضرروی بود اقدام به گرفتن مرخصی آن هم برای زمانی محدود بکنند.

بعد از این، در حدود یک سال قبل دولت تصویب کرد که خودروهای پلاک اروند برای رفاه حال مردم آبادان و خرمشهر که نیاز به تردد به مرکز استان را دارند، امکان تردد بدون مرخصی و مجوز تا شهر اهواز را داشته باشند منوط به اینکه شب در محدوده منطقه آزاد اروند یعنی شهرستانهای آبادان و خرمشهر بازگردند ولی با پیگیری های صورت گرفته، دولت این مجوز را صادر کرد که خودروهای پلاک اروند به صورت آزادانه در همه شهرهای استان تردد کنند.


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.