تصویب اعطای ۸۵ میلیارد تومان تسهیلات به بخش‎های گردشگری و صنایع دستی خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: سرپرست معاونت برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: با پیگیری‎های صورت‎گرفته، اعطای ۸۵ میلیارد تومان تسهیلات به حوزه‎های گردشگری و صنایع دستی استان به تصویب رسید.

  
به نقل از ایسنا، پیمان نبهانی با بیان این‎که خوزستان رنگین‎کمان اقوام و بهشت گردشگران است اظهار کرد: این این استان، برف و دریا، آب و افتاب، کوه و دشت، جنگل و جلگه و مجموع همه جاذبه‎هایی که استان‎های دیگر بصورت تک جاذبه دارند را یکجا دارا است واین ظرفیت‎ها، سرمایه‎گذاری در این حوزه را جذاب وطرح‎ها را از لحاظ اقتصادی توجیه می‎کند. 
  
او تصویب بسته‎های حمایتی توسط کارگزاران دولتی و پیگیری در راستای به بار نشستن اثر این حمایت‎ها توسط بالاترین مقام اجرایی استان را بهترین دلیل بر تلاش دولت برای رونق گردشگری در این استان عنوان کرد و گفت: سرانه ایجاد اشتغال پایین، عدم نیاز به دانش وارداتی، وسعت اشتغال در این حوزه و تنوع کاری از جمله مزایایی است که در این صنعت وجود دارد . 
  
سرپرست معاونت برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تصریح کرد: هر چند اقدامات زیادی به منظور ترغیب سرمایه‎گذاران به تزریق نقدینگی و فعالیت در گردشگری صورت گرفته است ولی بدون شک اعطای تسهیلات کم‎بهره و یا حمایت‎شده از سوی دولت یکی از مهمترین مشوق‎های دولت محسوب خواهد شد. 
  
وی افزود: در این راستا، پیگیری‎های صورت‎گرفته منجر به تصویب ۸۵ میلیارد تومان شده که از این مقدار ۵۶ میلیارد تومان در قالب یارانه تسهیلات طرح‎های گردشگری و ۲۹ میلیارد تومان نیز در قالب یارانه تسهیلات صنایع دستی با محوریت ایجاد اشتغال است. 
  
نبهانی خاطرنشان کرد: بر همین اساس، اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، اقدام به فراخوان از کلیه سرمایه‎گذاران راغب به دریافت تسهیلات گردشگری حمایت‎شده کرده است و درحال حاضر تقاضاهایی با تسهیلات درخواستی حدود ۵۰۰ میلیون تومان را در دست بررسی دارد؛ ضمن این‎که صنعتگران رشته‎های مختلف صنایع دستی را نیز فراخوانده‎ایم تا با تکمیل مدارک خود به بانک عامل معرفی شوند. 
  
او از کاهش زمان فرآینده صدور موافقت‎های اصولی از سوی معاونت سرمایه‎گذاری میراث فرهنگی استان خبر داد و اضافه کرد: از مالک بناهایی که دارای ارزش معماری و تاریخی هستند و راغب هستند تا در حوزه گردشگری فعالیت کنند نیز می‎خواهیم تا با طی فرآیند تغییر کاربری بناهای خود به گردشگری، از بسته‎های حمایتی دولت بهره‎مند شوند. 
  
سرپرست معاونت برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان  اظهار امیدواری کرد: با تلاش‎هایی که در سطوح مختلف مدیریتی استان و کشور در راستای بهبود شاخص‎های اجتماعی و اقتصادی خوزستان صورت خواهد گرفت، شاهد تحولی در حوزه اشتغال و رفع محرومیت‎ها باشیم.
مطالب پیشنهادی