دوستداران میراث فرهنگی شوشتر با معاون رئیس جمهور دیدار کردند

عصر جنوب: با حضور نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، دوستداران میراث فرهنگی شوشتر با معاون رئیس جمهور دیدار کردند.

جمعی از مردم شوشتر عصر امروز با سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور دیدار کردند و مشکلات آثار تاریخی این شهرستان را با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در میان گذاشتند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی امروز در حاشیه این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: شهرستان شوشتر دارای توانمندی زیادی در بخش گردشگری است و باید کوشید تا توانمندی‌های این شهرستان در گردشگری شکوفا شود و آثار تاریخی این شهر معرفی شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی خاطرنشان کرد: شکوفایی داشته‌های تاریخی این شهرستان می‌تواند تا حد زیادی مشکلات بیکاری را برطرف کند و در این زمینه باید همت بلندی را به کار بست.

وی با اشاره به اینکه شهرستان شوشتر نگین شهرهای تاریخی خوزستان است، گفت: شوشتر نیازمند توجه بیشتری است و برگزاری جلسه با حضور معاون رئیس جمهور در همین راستا بود.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تامین اعتبار برای مرمت آثار تاریخی، توجه به بخش گردشگری و تامین زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان شوشتر از اهم مباحثی بود که در جلسه با معاون رئیس جمهور مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سازه‌های آبی تاریخی شوشتر به عنوان دهمین اثر ثبت جهانی ایران در یونسکو به ثبت رسیده و این شهرستان دارای ۵۰ درصد آثار ثبت ملی شده استان خوزستان است.


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.