وعده دوباره برای حل کمبود گوشت قرمز در خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: عدم تطابق میزان عرضه و تقاضا دلیل تشکیل صف در مقابل فروشگاه‌های فروش گوشت قرمز است که این مشکل با برنامه‌ریزی ستاد تنظیم بازار برای واردات گوشت به استان در روزهای آینده برطرف خواهد شد.

در دو روز گذشته با عبور از برخی مناطق شهر اهواز شاهد صحنه‌ ‌های عجیبی از تجمع مردم در مقابل برخی فروشگاه‌های عرضه‌کننده گوشت بودیم.

مسؤولان در روزهای گذشته از واردات و توزیع گوشت خبر دادند و اعلام می‌کنند که گوشت به میزان کافی وجود دارد و جای نگرانی نیست اما صف‌های گوشت در مناطق مختلف شهر اهواز حاکی از واقعیت دیگری است.

پیرمرد بازنشسته‌ای در میان جمعیت می‌گوید: باید از صبح زود برای صف گوشت از خانه خارج شویم و ساعت‌ها در صف باشیم و در نهایت هم مشخص نیست که گوشت به نفرات آخری برسد یا نه.

او می‌افزاید: از طرفی اعلام می‌کنند که گوشت گرم وارد شد و از طرفی ما باید ساعت‌ها برای خرید گوشت در صف منتظر باشیم؛ این صف گوشت در شأن مردم نیست.

توزیع ۸ تن گوشت در روزهای گذشته

علی‌محمد رحمانی زاده معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: حجم گوشت قرمز توزیع‌شده در استان خوزستان در روزهای گذشته حدود ۸ تن بود که پاسخگوی نیاز استان نبود و به همین دلیل صف‌های طولانی گوشت در مقابل مراکز عرضه‌کننده تشکیل شد.

وی افزود: عدم تطابق میزان عرضه و تقاضا دلیل تشکیل صف در مقابل فروشگاه‌های فروش گوشت قرمز است که این مشکل با برنامه‌ریزی ستاد تنظیم بازار برای واردات گوشت به استان در روزهای آینده برطرف خواهد شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به کمبود گوشت فعلی در بازار، عنوان کرد: گوشت گرم وارداتی با قیمت هر کیلوگرم ۴۷ هزار تومان در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود؛ مردم نگرانی برای تأمین گوشت نداشته باشند و در روزهای آینده گوشت گرم وارداتی به وفور وارد بازار می‌شود.

اگرچه مسؤولان دولتی روزانه اعلام می‌کنند که واردات گوشت گرم در حال انجام است اما وجود صف‌های گوشت در شهرهای مختلف حاکی از کمبود گوشت در استان است و از طرفی با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی مستلزم تدبیر ویژه‌ای برای تأمین و توزیع گوشت قرمز در سطح استان است.

/ فـارس
مطالب پیشنهادی