تامین و پایداری سلامت اولویت مهم و نخست کشور است

عصر جنوب: قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها گفت: نگاه دولت یازدهم، مجلس و تلاش همکاران در نهادهای مختلف دستگاه‌های اجرایی سبب شد تا موضوع تامین و پایداری سلامت اولویت مهم و نخست کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سید حسن امامی رضوی بعد از ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در محل سرسرای اجتماعات این دانشکده اظهار کرد: باید قدر این امتیاز را دانسته و خدمات درمانی و بهداشتی مناسب‌تر و شایسته‌تری را به مردم ارائه کنیم.

وی عنوان کرد: در زمانی که شرایط سختی را به لحاظ تحریم‌ها پشت سر می‌گذاشتیم اما خوشبختانه بخش سلامت با اعتبارات مناسبی حمایت شد تا مردم دغدغه سلامت نداشته باشند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر کاهش دغدغه مردم در بحث سلامت، تصریح کرد: مسئله خدمات‌رسانی مناسب به مردم با تداوم حمایت‌ها ادامه خواهد داشت که این تداوم به عملکرد دستگاه‌های مرتبط با امر بهداشت و درمان بستگی دارد.

امامی رضوی یادآور شد: مدیریت صحیح منابع و جلوگیری از هدر رفت آنها، افزایش خدمات‌دهی و تامین سلامت به حد اعلا سبب سرمایه گذاری‌های بیشتر در بخش سلامت می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا با کمک تمام همکاران و مسئولان شهرستان‌های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان و همراهی و حمایت مسئولان نظام، دانشکده علوم پزشکی آبادان بتواند مسیر خود را طی کرده و به رشد و تعالی و تبدیل آن به دانشگاه برسد.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها در بخشی از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر به ویژه امام شهدا و قدردانی از زحمات آنان که با ارائه خدمات به مردم در راستای کاهش دغدغه‌های آنان می‌کوشند گفت: امید است تا این نهال نورسته (دانشکده علوم پزشکی آبادان) همچون سرو قامتان آبادان  که مایه سربلندی و افتخار برای کشورمان شدند، قد بکشد و مشکلات درمانی و بهداشتی مردم را رفع کند.

امامی رضوی با بیان اینکه دانشکده علوم پزشکی آبادان منطقه مهم از کشور را تحت پوشش خود دارد، جنوب خوزستان چه در طول هشت سال دفاع مقدس و چه در ایام شکل گیری انقلاب جزو مناطق مهم و استراتژیک کشور بوده و هست، اضافه کرد: شهر آبادان از دیرباز در عرصه‌های علمی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی  جایگاه ویژه‌ای را در کشور داشته  و دارد، تشکیل دانشکده علوم پزشکی آبادان به عنوان یک دانشکده نوپا نویدبخش آینده خوب برای منطقه و کشور است.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها تصریح کرد: در مدت زمانی که از راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی آبادان می‌گذرد کارهای خوب و تغییر و تحولات مناسبی صورت گرفته که این مرهون تلاش و جدیت همکاران ما در این دانشکده است.

امامی رضوی با اشاره به فعالیت مطلق رئیس پیشین دانشکده علوم پزشکی آبادان یادآور شد: وی با تکاپوی فراوان و بر اساس تکلیف مداری و دریافت مساعدت‌ها توانست در زمان تصدی‌اش به عنوان رئیس دانشکده کارهای خوب و ارزشمندی را به انجام برساند که جای قدردانی و تشکر دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه البته نواقصی نیز هنوز وجود دارد که آنها نیز رفع می‌شود، در دولت یازدهم برنامه‌های توسعه‌ای در بخش تجهیز و نوسازی بیمارستانی پیشرفت خوبی داشته است، افزود: در حوزه ستادی وزیر بهداشت و معاونان وی قصد داریم تا حمایت‌های ویژه‌ای را از این منطقه که نیاز به حمایت ویژه‌ دارد را ارائه کنیم.

امامی رضوی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در تمام حوزه‌های سلامتی اعم از جسمی، روحی و روانی و سلامت فردی و اجتماعی و سلامت معنوی در سیاست‌های کلی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده وظایف مشخص و بر اساس آنها کارها صورت می‌گیرد، تصریح کرد: به طور قطع آن دسته از وظایفی که بر عهده مسئولان و نهادهای موظف در بخش سلامت نهاده شده محقق می‌شود.


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.