ظرفیت ۹۰ درصدی پذیرش دانشجویان بومی در آموزشکده های فنی و حرفه ای خوزستان

عصر جنوب: رئیس شورای نظارت استانی آموزشکده های فنی و حرفه ای خوزستان از علوی رئیس شورای نظارت استانی آموزشکده های فنی و حرفه ای خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید بهزاد علوی صبح امروز در جلسه ستاد ثبت نام دانشجویان جدید الورود آموزشکده های فنی و حرفه ای خوزستان اظهار کرد: شروع ثبت نام در آزمون ورودی مقطع کاردانی در خرداد ماه انجام شده و آزمون نیز در مرداد ماه برگزار شد. اعلام نتایج نهایی این آزمون دهه آخر شهریور ماه انجام شد که ثبت نام در دانشگاه نیز از روز گذشته آغاز شده است.

وی افزود: آزمون ورودی کاردانی به کارشناسی ناپیوسته در خرداد ماه انجام و آزمون آن نیز در مرداد ماه برگزار شد. اعلام نتایج نهایی این آزمون در مرداد ماه انجام شد که ثبت نام نیز از روز گذشته آغاز شده است.

رئیس شورای نظارت استانی آموزشکده های فنی و حرفه ای خوزستان با اشاره به اینکه امسال دانشکده فنی و حرفه ای چمران در نوبت روزانه و شبانه ترم مهر ماه ۳۶۰ دانشجوی جدید الورود دارد گفت: در ترم بهمن ماه نیز ۳۶۰ دانشجوی جدید الورود نوبت شبانه و روزانه داریم. نتایج مقطع کارشناسی ناپیوسته هنوز اعلام نشده است ولی این دانشکده در رشته مهندسی تکنولوژی صنایع شیمیایی حدود ۱۲۰ نفر در دو ترم مهر و بهمن ماه و در نوبت شبانه و روزانه ظرفیت دارد.

علوی خاطرنشان کرد: کسانی که تا پایان شهریور ماه سال جاری موفق به اخذ دیپلم نشده اند در صورت دریافت مدرک دیپلم تا پایان دی ماه می توانند از ترم بهمن آغاز به تحصیل کنند.

وی عنوان کرد: دانشکده فنی و حرفه ای چمران در سال جاری در رشته های (مرمت و نگهداری ساختمان )، (اجرای ساختمان های بتونی) و ( الکترونیک رشته گرایش ابزار دقیق) در دوره کاردانی تعداد ۱۰۰ نفر افزایش ظرفیت داشته است. در سال گذشته ۸۵ درصد از دانشجویان دانشگاه های فنی و حرفه ای خوزستان بومی و ۱۱ درصد غیر بومی بوده است.

رئیس شورای نظارت استانی آموزشکده های فنی و حرفه ای خوزستان گفت: امسال با تاکید استاندار، نیاز سنجی استان و در نظر گرفتن رشته های موجود در هنرستان های استان ظرفیت پذیرش دانشجویان بومی در آموزشکده های فنی و حرفه ای خوزستان به بالای ۹۰ درصد رسیده است در صورتی که سایر دانشگاه های دولتی بین ۶۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت ثبت نام دانشجوی بومی دارند.

علوی بیان کرد: تعداد دانشجویان روزانه مقطع کاردانی دانشکده فنی و حرفه ای چمران ۶۴۶ و دانشجویان شبانه نیز ۶۲۵ نفر است. همچنین تعداد دانشجویان نوبت روزانه و شبانه مقطع کارشناسی این دانشکده ۹۴ نفر است.

وی یادآور شد: تعداد دانشجویان مقطع کاردانی دانشکده فنی و حرفه ای شهدا در دو نوبت شبانه و روزانه یک هزار و ۱۰۰ نفر است. تعداد دانشجویان مقطع کاردانی دانشکده فنی و حرفه ای کشاورزی در مقطع کاردانی و در دو نوبت شبانه و روزانه ۵۰۸ نفر است.

رئیس شورای نظارت استانی آموزشکده های فنی و حرفه ای خوزستان با  اشاره به اینکه صنایع شیمیایی تنها رشته مقطع کارشناسی است تاکید کرد: تعداد دانشجویان مقطع کاردانی دانشکده فنی و حرفه ای دزفول در مقطع کاردانی و در دو نوبت شبانه و روزانه ۸۲۳ نفر است. تعداد دانشجویان خوابگاهی کل استان یک هزار و ۲۲ نفر است. تعداد رشته های تمام دانشکده ها ۴۰ رشته در مقطع کاردانی و یک رشته در مقطع کارشناسی است.

علوی اذعان کرد: از جمله رشته های موجود مقطع کاردانی می توان به صنایع شیمیایی، نقشه کشی صنعتی، ساخت و تولید، ساختمان، نگهداری و مرمت ساختمان، ساختمان های بتونی، الکتروتکنیک، کامپیوتر، حسابداری، الکترونیک ابزار دقیق، معماری، گرافیک، طراحی دوخت، نقاشی، مدیریت خانواده، مربی کودک، مکانیزاسیون، مکانیک، ماشین های کشاورزی، تکنولوژی گیاهان، زارعی ـ باغی، تکنولوژی امور دامی، تکثیر و پرورش آبزیان گرمابی، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و راه سازی اشاره کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به نوع دانش و مهارتی که دانش آموختگان آموزشکده های فنی و حرفه ای کسب می کنند این مراکز علمی کوتاه ترین و موثرترین مسیر اشتغال و کارآفرینی جوانان به شمار می روند. لذا با توجه به سیاست های توسعه استان ارتقا کیفیت آموزشی به ویژه آموزش های کارگاهی و آزمایشگاهی در سال جاری نسبت به خرید ماشین آلات مورد نیاز و تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها اقدامات لازم را با حمایت استاندار خوزستان انجام داده ایم.

رئیس شورای نظارت استانی آموزشکده های فنی و حرفه ای خوزستان در پایان گفت: با توجه به اینکه توسعه آموزشکده های فنی و حرفه ای در سال های گذشته در خوزستان اتفاق نیفتاده اکنون با تاکید و حمایت استاندار توسعه این آموزشکده ها به ویژه در شهرستان های بزرگ در حال پیگیری است.


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.