دکلی که چشم «آپادانا» را کور کرده بود

عصر جنوب: مدیر پایگاه میراث فرهنگی شوش  از برداشتن دکل مخابرات با هدف حفظ حریم منظری «آپادانا» خبر داد.

محمدحسن ارسطوزاده  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)ـ منطقه خوزستان ـ با بیان این که طی یک سال اخیر توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری فعالیت‌های اجرایی جهت ساماندهی محوطه تاریخی شوش شتاب بیشتری به خود گرفته توضیح داد:براساس مصوبات جلسات کارگروه شهری در خصوص برطرف نمودن موانع موجود مقرر شده بود شرکت مخابرات استان نسبت به حذف دکل مخابرات و جابه‌جایی سایت bts واقع در مخابرات محوطه باستانی اقدام کند.

ارسطوزاده ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط پایگاه میراث فرهنگی شوش و بازدیدهای کارشناسی که در چند ماه گذشته صورت گرفت دکل مخابرات پس از تایید محل دکل جایگزین طی عملیات اجرایی توسط شرکت مخابرات شهرستان شوش به صورت کامل برچیده شد.

او بیان کرد: با توجه به این که این دکل بخش قابل توجه‌ای از پوشش آنتن‌دهی شبکه همراه اول را بر عهده داشته با پیگیری فرمانداری شهرستان جهت جلوگیری از ایجاد اخلال در شبکه تلفن همراه نسبت به نصب دکل جایگزین در محل فرمانداری شهرستان اقدام شد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شوش گفت: با این اقدام یکی از موانع بصری در خصوص رعایت حریم و چشم‌انداز منظر محوطه باستانی شوش برطرف شد.

وی خاطرنشان کرد: محوطه باستانی شوش در سال ۲۰۱۵ نامزد کشور جمهوری اسلامی ایران جهت ثبت در فهرست آثار جهانی یونسکو است. محوطه باستانی شوش با پشینه هفت هزار ساله و آثار ارزشمندی از دوره‌های مختلف تاریخی به عنوان کهن شهر ایران و بهشت باستان‌شناسی ایران جهت ثبت در فهرست آثار جهانی یونسکو معرفی شده است.

ارسطوزاده گفت: در آینده نزدیک شوش شاهد بازدید هیأت کارشناسان سازمان یونسکو جهت ارزیابی فعالیت‌های صورت گرفته در این خصوص است.


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.