فعالیت ۱۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی در سطح خوزستان

عصر جنوب: مدیرکل آمار و برنامه‌ریزی استانداری خوزستان گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی در سطح استان فعال هستند.

لطف‌الله هاشمی در حاشیه سفر به رامهرمز پیرامون سرشماری عمومی کشاورزی اظهار کرد: مهمترین وظیفه مدیران برنامه‌ریزی برای بهبود و ارتقای وضع موجود است و باید با استفاده از منابع، نرخ اشتغال را بیشتر کنیم و تورم را کاهش دهیم.

 

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از شاغلان در بخش کشاورزی و تامین مواد غذایی فعالیت دارند لذا باید با برنامه‌ریزی، تولید را در این بخش در سطح استان بالا ببریم.

 

مدیرکل آمار و برنامه‌ریزی استانداری خوزستان با اشاره به سرشماری کشاورزی که ۱۰ سال گذشته انجام شده است عنوان کرد: این آمار از ۶ هزار ۸۹۸ نفر بهره‌بردار کشاورزی هم‌اکنون به بیش از ۱۰ هزار بهره‌بردار رسیده که با سرشماری جدید آمار دقیق‌تری را به دست خواهیم آورد.

 

هاشمی افزود: بیش از ۶۰ درصد از شاغلان بخش کشاورزی در سطح شهرستان رامهرمز فعال بوده‌اند و این نشان دهنده جایگاه مهم بخش کشاورزی در رامهرمز است.

 

این مدیرکل عنوان کرد: در مقایسه با استان‌های دیگر متاسفانه در رتبه ۱۸ هستیم که جایگاه خوبی نیست و البته بخشی به علت کاهش بارندگی و بالا بودن دما و تبخیر بوده اما عوامل انسانی هم دخیل است.

 

مدیرکل آمارو برنامه‌ریزی استانداری خوزستان در ادامه ضمن تاکید به بهره‌برداران کشاورزی در ارائه پاسخ صحیح به سوالات آمارگیران گفت: اطلاعات درست را ما از طریق سرشماری به‌دست می‌آوریم و می‌توان میانگین ارزش افزوده استان را با ایجاد انگیزه و برنامه‌ریزی با هدف تولید بیشتری به دست آوریم.

 

وی در پایان افزود: این پنجمین سرشماری کشاورزی کشوری است که انجام می‌گیرد و اطلاعات فردی جمع‌آوری شده به صورت محرمانه حفظ خواهد شد.


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.