کاندیداهای احتمالی برای مدیریت در شرکت ملی گاز و معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: براساس پیگیری های به عمل آمده حسن منتظر تربیت، محسن دلاویز، سعید توکلی و محمود امین نژاد گزینه های احتمالی برای مدیریت در شرکت ملی گاز و علی مبینی دهکردی گزینه تصدی معاونت برنامه ریزی و نظارت برمنابع هیدروکربوری هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی، در ۲۵ شهریورماه سال جاری نهایی شد. که بر این اساس تا ۲۶ آبان ماه بازنشستگانی که دارای پست های کلیدی مانند استانداران، معاونین وزرا، شهرداران و غیره باید پست خود را تحویل فرد جوان تر دهند.

این وضعیت در وزارت نفت شرایط پیچیده‌تری دارد و از ۱۰ معاونت وزیر نفت، هشت معاونت مشمول این قانون می‌شوند و باید محل کار خود براساس مهلت قانونی ترک کنند.

با نگاهی به معاونان بازنشسته وزارت نفت باید گفت آقایان رکن‌‎الدین جوادی معاون وزیر نفت در امور نظارت بر منابع هیدروکربوری، امیرحسین زمانی نیا معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت، شجاع الدین بازرگانی معاون امور حقوقی و مجلس وزیر نفت، حبیب الله بیطرف معاون امور مهندسی پژوهش و فناوری وزیر نفت، علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، رضا نوروززاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و محمد مهدی رحمتی معاون وزیر در امور برنامه‌ریزی، افرادی هستندکه باید جای خود را به افراد جوانتر دهند.

در گزارش های قبل به جانشینان احتمالی مدیریت بر شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت ملی نفت ایران پرداختیم و در این گزارش به گزینه هایی که برای پست مدیریت در شرکت ملی گاز ایران به گوش رسیده و همچنین معاونت برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدرو کربوری بپردازیم.

هرچند که تاکید می شود این افراد فقط گزینه های احتمالی است و باید دید آیا وزیر نفت از میان این افراد فردی را به عنوان مدیرعامل جدید شرکت ملی گاز انتخاب خواهد کرد یا اینکه گزینه دیگری مطرح است که تا کنون نامی از آن به میان نیامده است.

*حسن منتظر تربتی

حسن تربتی متولد سال ۱۳۴۳  در  تربت حیدریه‌ است وی از سال ۱۳۶۷ در صنعت نفت استخدام و مشغول به کار شده‌است.

این متخصص صنعت گاز هم اکنون به عنوان مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران  مشغول به کار است؛ از سوابق شغلی تربتی می توان به رئیس امور هماهنگی و نظارت بر تولید، انتقال و توزیع گاز ، رئیس خدمات مهندسی پالایش مدیریت عملیات، پالایش شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد،مدیر دیسپچینگ ملی گاز، مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز اشاره کرد.

وی دارای مدرک تحصیلی  فوق لیسانس  مهندسی صنایع  از دانشگاه پلی تکینک امیرکبیر و لیسانس مهندسی شیمی از دانشکده نفت آبادان است.

*محسن دلاویز

محسن دلاویز در سال ۱۳۵۵ در شهرستان “گچساران” واقع در جنوب غربی استان “کهگیلویه و بویراحمد” به دنیا آمد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت دولتی با گرایش مدیریت تحول است.

مدیر کل حوزه ریاست، دبیر شورای معاونین، عضو شورای تحول اداری، مدیر تشکیلات، روش‌ها و تحول اداری از جمله سوابقی است که دلاویز در دوران حضورش در سازمان انرژی اتمی ایران عهده دار بود.

وی پیش از فعالیت در سازمان انرژی اتمی ایران، در سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان کارشناس آمار و برنامه ریزی و کارشناس تسهیلات تکلیفی و امور اشتغال زایی فعالیت داشت.

با آغاز به کار دولت یازدهم دلاویز به عنوان مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد فعالیت نفتی خود را آغاز کرد و پس از آن نامزدی خود را در انتخابات مجلس دهم ثبت کرد.

از دیگر سوابق کاری محسن دلاویز می توان به مدیریت بر شرکت نفت خزر اشاره کرد؛ وی هم اکنون به عنوان مدیر عامل در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت فعالیت می کند.

*سعید توکلی

سعید توکلی  متولد ۱۳۵۲ در شهر اصفهان است؛ وی در تاریخ ۱۳۷۶ در صنعت نفت استخدام و مشغول به کار شد. توکلی  هم‌اکنون  در سمت مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران مشغول است.

از سوابق فعالیت سعید توکلی در صنعت نفت می توان به  تکنسین ارشد ابزار دقیق، مهندس برق وابزاردقیق تاسیسات تقویت فشارگاز، کارشناس ارشد تحلیل سیستم های منطقه دو انتقال گاز ایران، رییس تحلیل سیستم ها و مدیریت انرژی مهندسی منطقه دو انتقال گاز ایران، معاون مهندسی وخدمات فنی منطقه دو عملیات انتقال گاز، مدیر منطقه شش عملیات انتقال گاز،مدیر منطقه پنج عملیات انتقال گاز ،مدیر منطقه ۲ عملیات انتقال گاز و معاون مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران اشاره کرد.

توکلی دارای مدرک تحصیلی  فوق لیسانس  مهندسی صنایع گرایش مدیریت سیستم وبهره وری  از سازمان مدیریت صنعتی تهران  و  لیسانس مهندسی برق گرایش الکترونیک از دانشگاه صنعت نفت است.

* محمود امین نژاد

محمود امین نژاد هم‌ اکنون مدیر عامل و نائب ریئس هیات مدیره شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس است؛ اگرچه جوان است اما سوابق شغلی متعددی دارد که به عنوان نمونه می توان به رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی دهدشت، معاونت طرحها و توسعه هلدینگ گروه سرمایه گذاری ایرانیان، عضو هیات مدیره شرکت پلیمر کرمانشاه، رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی گچساران، نائب رئیس هیات مدیره پتروشیمی ایلام اشاره کرد.

همچنین از دیگر سوابق شغلی امین نژاد می توان به مجری قراردادهای مهندسی و خرید شرکت پتروشیمی مهاباد، سرپرست و نائب ریئس هیات مدیره پتروشیمی لردگان، مدیرعامل و عضو هیات پتروشیمی لرستان، مدیرمهندسی و ساختمان پتروشیمی لرستان، رئیس مهندسی فرآیند پتروشیمی لرستان ، ناظر پروژه های شرکت پتروشیمی تبریز با پژوهشگاه صنعت نفت، محقق ارشد واحد تحقیق و توسعه پتروشیمی تبریز، رئیس نوبتکاری واحدهای پلی اتیلن و بوتن -۱ پتروشیمی تبریز و  نوبتکاری ارشد اتاق کنترل واحد پلی اتیبن شرکت پتروشیمی تبریز اشاره کرد.

به گزارش فارس حال باید دید وزیر نفت از بین این افراد گزینه نهایی خود را برای سمت مدیرعاملی بر شرکت ملی گاز ایران انتخاب خواهد کرد یا گزینه دیگری برای این سمت وجود دارد که رسانه ها از آن بی خبرند.

*معاونت برنامه ریزی و نظارت برمنابع هیدروکربوری

یکی دیگر از معاونت های مهمی که در وزارت نفت نقش کلیدی ایفا می کند معاونت های برنامه ریزی و نظارت برمنابع هیدرو کربوری است که هم اکنون سید مهدی رحمتی و رکن الدین جوادی در این معاونت ها مشغول به کار هستند.

ظاهرا براساس تصمیم جدیدی که اتخاذ شده است این معاونت ها قرار است دوباره با هم ادغام شوند و احتمالا علی مبینی دهکردی برای این سمت یعنی معاونت برنامه ریزی و نظارت برمنابع هیدروکربوری در نظر گرفته شده اند.

باید گفت علی دهکردی متولد سال ۱۳۳۴ است اما ظاهرا به دلیل استخدام در مجمع تشخیص مصلحت نظام مانعی برای فعالیت وی وجود ندارد.

مطالب پیشنهادی