اینجا هوا همیشه خاکی و آلوده است

عصر جنوب: در مناطق جنوبی اهواز، به‌ویژه در پردیس ۲ و کوی شهید سلیمی، عدم رسیدگی مسئولان و کمبود بودجه مالی و عمرانی، مشکلات زیادی را برای اهالی این منطقه به وجود آورده است.

خیابان‌های خاکی و فقدان امکانات فضای تفریحی و سبز و… مناطق جنوبی اهواز، به‌ویژه در پردیس ۲ و کوی شهید سلیمی هم معضلی هستند که ظاهراً اراده‌ای از سوی مسئولان برای حل و فصل معضلات آنها وجود ندارد.

 

خیابان‌های خاکی جنوب شهر اهواز، نیازی به نوشتن گزارش ندارند، باید این خیابان‌ها را دید. در مناطق جنوبی اهواز، به‌ویژه در پردیس ۲ و کوی شهید سلیمی، عدم رسیدگی مسئولان و کمبود بودجه مالی و عمرانی، مشکلات زیادی را برای اهالی به وجود آورده است.

 

بیش از ۱۰ سالی است که مردم در این مناطق اقامت گزیده و تا به حال از مشکلات زیادی رنج می‌برند. در طول این سال‌ها، کار چندانی برای رفاه حال اهالی انجام نشده است.

 

البته کلیت منطقه ۴ اهواز دارای مشکلاتی از قبیل کاستی در فضای سبز و تفریحی، فضای آموزشی، فقدان سرویس‌دهی وسایل   نقلیه عمومی است.

 

مهم‌ترین مشکل دیگر آن منطقه خاکی بودن جاده‌ها و فراوانی آن است که بر اثر وزش کمترین بادی، خاک به هوا پخش شده و تنفس را برای ساکنان دشوار می‌کند.

 

اهالی و شهروندان این مناطق از وجود خیابان‌های خاکی، بیشترین رنج را برده و پیگیری‌ها برای حل و فصل مشکلات، هنوز به جایی نرسیده است.

 

بر اساس گفته‌های ساکنان، هوای آنجا همیشه خاکی و آلوده است.

 

* متاسفانه آبفا کند عمل می‌کند

 

معاون فنی عمرانی منطقه ۴ اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر در همین ارتباط اظهار داشت: ابتدای امسال ۸۰ هزار مترمربع و اواخر سال گذشته ۱۰۰ هزار مترمربع از کوی سلیمی منتهی به خیابان‌های هستی آسفالت شد.

 

اسماعیل عالیپور افزود: خیابان هدیه خیابان اصلی ۴۲ متری است که در حال حاضر توسط اداره آبفا برای لوله‌کشی، زیرسازی شده است.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه آبفا به علت کمبود بودجه و امکانات خیلی کند عمل می‌کند گفت: کاملا آماده آسفالت‌سازی هستیم و با پایان کار زیرسازی اقدام به آغاز عملیات در مناطق می‌کنیم.

 

معاون فنی عمرانی منطقه ۴ اهواز تاکید کرد: شهرداری نمی‌تواند در کل مدیریت شهری دخالت کند، زیرا حاکمیت از آن شهرداری نیست و متاسفانه شهروندان در صورت مواجه شدن با مشکلی، از شهرداری گلایه‌مند می‌شوند.

 

* هیچگونه کمبودی نداریم

 

معاون توسعه فنی آبفای اهواز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر عنوان کرد: زیرسازی خیابان ۴۲ متری هدیه، پروژه اصلی فاضلاب غرب اهواز در عمق هشت متری است که پروژه عظیمی از خطوط اصلی شناخته می‌شود.

 

حمید محمودی عابد تصریح کرد: نرم کار این پروژه ماهی ۲۰ متر است که ما ماهی ۳۰ متر کار می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه شرکت خوش نام سند با مبلغی بالغ بر ۱۰ میلیون تومان پیمانکاری این پروژه را برعهده گرفته است افزود: هیچگونه کمبودی چه از نظر مالی و چه از نظر مصالح نداریم و بودجه به موقع پرداخت می‌شود.

 

معاون توسعه فنی آبفای اهواز ادامه داد: پروژه اصلی بلوار هدیه مختوم به بلوار گلستان همچنان ادامه دارد و با اتمام پروژه، با اطلاع‌رسانی به شهرداری کار آسفالت نیز انجام خواهد شد.

 

محمودی عابد از پیشرفت و پایان پروژه اصلی بلوار کوی سلیمی به بلوار گلستان گفت: این پروژه زیرسازی انشعاب کروکتر اصلی فاضلاب کل غرب اهواز در حدود جاده خرمشهر است که حدود ۶۰ درصد از این پروژه پیشرفت داشته و تا دی‌ماه سال جاری به پایان می‌رسد.

 

* انشعابات غیرمجاز موجب تغییر در کیفیت و کمیت آب می‌شوند

 

وی بیان داشت: انشعابات غیرمجاز همشهریان موجب ناهماهنگی در مدل هیدرولیکی شبکه آبی و مکیدن فاضلاب موجود در شبکه موجب به مکش معکوس شده و در آب و  تغییر ایجاد می‌کند.

 

معاون توسعه فنی آبفای اهواز خاطرنشان کرد: برای برطرف کردن این مشکلات، نیازمند اعتبار است که باید از استانداری دریافت کنیم و تاکنون هیچ اعتباری برای رفع این مشکل تخصیص نشده است.

 

محمودی عابد متذکر شد: مشکل آب کوی سیاحی با مبلغی بالغ بر ۲ میلیون برطرف می‌شود که متاسفانه هیچ اعتباری برای رفع مشکلات داده نشده است.

 

وی در پایان خواستار برخورد جدی مسئولان با مشترکان غیرمجاز شبکه آبی شد و گفت: شهرداری و اداره مسکن شهرسازی تنها ارگان‌هایی هستند که می‌توانند از انشعابات غیرمجاز شبکه آبی درون شهری جلوگیری کنند و باید در این زمینه اهتمام بیشتری به خرج دهند.

 


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.